Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-01-15

Cyklat tempo med tom tank, CXSM och bancykel-SM!


Hej och god morgon på dig!

Så där munter såg jag ut igår när jag kom hem från pendlingen och hade fått två timmar och 18 minuters cykling i kroppen. Helt tom i kroppen och med bara några minuter kvar till ett tempolopp på Zwift. Hade kört samma bana för inte så länge sedan så jag kollade hur det gick då. 370 watt i 20 minuter och sedan avstannande till 350 watt på 30 minuter. Så då tänkte att det skulle kunna gå att dra typ 360 watt igår. HAHAHAHA! Starten gick och jag undrade vart benen var. Fick slita hela loppet igenom och landade på en tredjeplats och 342 watt.

________


Fick ta del av lite mer statistik angående CXSM igår. Där syns ju också tydligt att antalet deltagare minskat sedan SCF bestämt sig för att januari är rätt tid för ett SM. 2019 var det dock 15 damer har jag sett, så det var ett positivt undantag. Nu är det dags att släppa prestigen och sluta arrangera CXSM i januari!

_______

Såg på sociala medier att SM i bancykling (Velodrom) hade tvingats stryka hela sin bancykelcup och det blir inte heller något SM i vinter. Istället kanske det blir ett Svenskt mästerskap i oktober. Apropå grenar med få deltagare. Givetvis mycket tråkigt att det blir så.
_______


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar