Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-07-21

Intervaller igen med värme och bra siffror!


Hej och god morgon på dig! 

Tidig morgon idag för snart bär det av till Le Peloton. Det är ju ändå torsdag idag. Har bytt däck igen på crossen så nu är det en landsvägscykel igen. Termometern visar 14 grader och inte dom utlovade 20, känner mig nästan lite lurad där. Men det blir snart varmt så det räcker..

Igår blev det cykelpendling till- och från jobbet som kryddades med intervaller. Körde ett par längre intervaller till jobbet och sedan ett par kortare på väg hem i värmen. Tänkte att det skulle bli intressant att se hur siffrorna blev i värmen. Siffrorna blev ungefär som väntat, det enda som kändes annorlunda var att det blev väldigt torrt i luftvägarna. Att jag då hade glömt min vattenflaska på jobbet var väl inte helt optimalt men jag cyklade bara en timme så det gick givetvis bra ändå. 

Till jobbet:
11 min @ 350 w
12 min @ 340 w 

Hem från jobbet:
6 min @ 366 w
5 min @ 373 w


Före och efter intervall. 





Lite blandat från gårdagens cykling via ett Instagram-filter. 

Dags igen för mer cykling och pendling. Vi hörs imorgon igen, tack för att du läser! 
Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar