Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-07-14

Fler KOM på STRAVA samt Le Peloton-cykling denna morgon!

Hej och god morgon på dig!

Idag kommer jag lite ur fas med bloggandet för idag blir det både om gårdagens träning och om dagens träning. Normalt sett så börjar jag dagen med ett blogginlägg om gårdagens träning men idag har jag varit ute tidigt och kört Le Peloton. 

Om vi börjar med gårdagen ändå så var jag ut på förmiddagen precis innan lunch och körde ett till pass STRAVA-cykling. Ungefär samma upplägg som i förrgår med andra ord. Kände mig kanske något segare igår än vad jag gjorde i förrgår men lyckades ändå komma hem med tre fräscha STRAVA-kronor! 



Firade med nyplockade små jordgubbar ur jordgubbslandet. 

Efter lunch så blev det Le Tour de France för hela slanten och vi fick se en väldigt dramatiskt etapp. Jösses så många trötta cyklister det var uppför sista backen sedan. Imponerande tävlat och kul med dansk totalledare och två raka etappsegrar till Danmark. Hatten av! 

Det kom in ett rejält regnväder efter touren men så fort det hade dragit förbi så tände jag grillen och ordnade med middag. Därefter ville Frida ta ett kvällsdopp också. Lyx med sjönära läge och badplatsen är bara 400 meter bort.
 



Regnvädret kom med kallare väder vilket kändes i morse. Hade någonstans runt 10-11 grader på termometern när det var dags att rulla iväg till samlingen för Le Peloton. Kände mig riktigt seg när jag cyklade hemifrån, kanske var det kylan, den tidiga morgonen eller bara det faktum att jag har jagat STRAVA-pokaler i ett par dagar nu. 

Segheten kändes dock vidare under passet och jag hade inget extra tryck eller någon överväxel. Gneta gick däremot bra. Jag gjorde mitt bästa, tog förningar så ofta jag kunde och arbetade för att täppa luckor när det blev sådana och så vidare. På sistasträckan satte jag in en attack också. Mest bara för att liva upp det hela något. Attacken delade upp gruppen och på gruset selekterades vi ner ytterligare så vi blev fyra åkare kvar i täten. Ute på asfalten så ville jag göra en attack i lönndryga backarna och det slutade med att jag illa kvickt blev avhängd. 

Inga fantastiska siffror eller annat att skryta med från dagen men som alltid kul att cykla fort i grupp! Det bästa är att det är samma visa varje torsdag. Vi hade med oss en ny kille idag också som var jobbigt stark, lovar gott inför kommande veckor. 











Det var allt för idag, tack för att du läste och på återseende imorgon igen! Ha det gott, hoj! 
   
  
Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar