Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-07-18

MTB-cykling, Rally-nostalgi och veckoplanen!


Hej och god morgon! 

Igår var jag ute tidigt på morgonen och körde lite MTB. En runda med några STRAVA-segment, känns det igen? Det har blivit en del sådant denna vecka då jag har försökt få till lite bättre tryck i benen. Det blev inga KOM igår men det blev nog tre pokaler och en bra tid åtminstone. Det var sjätte dagen med hög intensitet och det kände jag av. Bäst av allt var ändå att cykla finstig och att solen ville titta fram också. 

Ja, och att jag fick se denna pärla på rundan givetvis:
Drömbil som väcker många minnen från Rally och TV-spel från förr.







Det blev en tur till Källslätten där man verkade ha arbetsdagar. Det var massor av tält där också så det var nog väldigt många personer på plats även om dom flesta fortfarande sov när jag passerade tyst förbi. 

Det känns bra att ha fått till lite högintensiva inslag i förra veckan och att STRAVA skvallrar om att farten finns där. Bara att ta med mig inför Engelbrektsturen denna vecka. 


Sista semesterdagen spenderades, förutom till cykling, med fix här hemma. 
Bland annat så röjde jag bakom förråden, där Öijer Arena finns. Underhållet har varit lite eftersatt.

Jag hann också se världscupen i MTB och hade Touren på i bakgrunden samtidigt som jag pulade i växthuset. 


Min träningsvecka ser ut såhär:
Må: Vilodag
Ti: Intervaller
On: Intervaller
To: Le Peloton
Fr: Vilodag
Lö: Väckningspass


Jaha, då rundar vi av årets sommarsemester nu då och det är dags att åka till jobbet igen. Vi hörs och ses här imorgon igen. Ha det gott, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar