Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-07-07

Backintervaller med Jone igår och långrunda idag


Hej och god morgon på dig! 

Ja, backintervaller med Jone var alltså vad som stod på gårdagens meny. Jag funderade ut en runda strax innan avfärd som innehöll fem backar att ge allt i och rundan skulle dessutom vara två timmar lång. Timmarna ska in och så vidare... 

Jag tog en kaffe vid min palm, för att väcka liv i kroppen innan avfärd. 

Jag väntade en stund i solen, skönt med finväder!

Jone kom och såg minst lika stark ut som vanligt.

Vi rullade iväg från mig med sikte på Norlingberg till att börja med. En rejäl backe i närheten från där jag bor. 

Norlingberg passade vi på att köra från tre håll. Det mest klassiska från Bergsgården, sedan utför Miss Understanding och sedan upp grusvägen från riksvägen för att sedan köra utför mot Harmsarvet och upp igen. 

Vi körde Miss Understanding en andra gång innan vi drog vidare via Gryckbo mot Stensjöområdet. Där skulle vi ta oss uppför den lite undangömda backen uppför Fransberget. 2.07 km lång och 153 höjdmeter gör att det är en rejäl backe. 

Vi rullade vidare till backen utanför Källslätten som skulle avsluta dagen. Jone ville dock mer så det blev en backe på stig uppför Kunterberget också.

Såhär blev passet och jag fick ihop 2:06:55. Nöjd med siffrorna jag fick ur benen också och kom hem med en bra känsla. 

Välförtjänta jordgubbar efter passet. 


Idag ska jag köra en långrunda. Det blir cykling till Rättvik, sedan ska jag köra Mörksuggejaktens bana och därefter cykla hem från Rättvik igen. Lite snabbt räknat så borde det bli runt 15 mil vilket blir årets längsta pass (i tid räknat) om jag grejar det. Det blir det längsta på flera år faktiskt, sedan Lida 24-timmars 2018. Sedan dess har jag bara kört fyra pass över fem timmar varav det längsta var nu i år inför landsvägs-SM då jag var ute i 5:21. 

Vi kan väl konstatera att mina långa pass har fått stryka på foten men nu är det dags igen.


Gårdagens runda: 



Tack för att du läste ända hit, nu ska jag bege mig ut på långpass. Häng med via Instagram, det blir säkerligen någon uppdatering där under dagen. Annars så hörs vi här imorgon igen, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar