Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-07-29

Fantastisk fincykling!

Hej och god morgon! 

Vet du vad vi hade igår? Jo, det ska jag säga dig. Vi hade en magiskt fin men något kall morgon här i Falun. 7½ grad varmt när vi klev upp så det fick bli långärmat och varmt på kroppen igår. Korta cykelbyxor utan benvärmare dock. Det är ju ändå sommar... Hörde och såg att Orsa hade nollgradigt igår morse, så jag ska inte klaga. Men nollgradigt i juli måste ju kännas sådär. 

Cykelbyxor utan sömmar längst ner på benet, nästan som magi det där.

Återsamling efter andra fartsträckan.

Här är vi helt färdiga, vid Coop Kvarnberget.

Jag på väg hem i morgonsolen. 

Det blev ett något mindre men precis lika glatt gäng som vanligt. God stämning, snabba ben och säker körning längs våra vägar. Det är något speciellt med att köra sådär hårt och fort i grupp och jag tänker alltid att "om jag bara" så skulle det ha gått ännu lite bättre. Bra siffror igår också på 331, 331 och 320 watt på fartsträckorna men då var jag klar med min fartsträcka innan den blev klar så att säga. Plockade en av Gustavs attacker på sistasträckan men när det blev en dubbel in i slutet av dom lönndryga backarna så fick jag ge mig och såg Lars och Gustav segla iväg. Orkade inte växla tempo när Nils kom utan väntade in Johannes, Joakim och Jonas för ett lagtempo på hemvägen. 

Nästa vecka, då jäklar. 

Kom du också, samling 06:00 vid Falu Vårdcentral/SWECO på torsdagar. 


Annars så svämmar mina flöden över av bilder från damernas Tour de France där framgångar blandas med felkörningar och klassiska Tour de France-vurpor. Det är också väldigt mycket lera och rötter från Snowshoe i USA där världscupen i MTB ska köras i helgen, det ser riktigt svårcyklat och kul ut. Stora tävlingar med mycket fokus. 

På hemmaplan har vi SM i långlopp som också är Finnmarksturen och en deltävling av Långloppscupen. Jag vilar därför idag och kör ett väckningspass imorgon för att ha pigga ben med bra tryck. Jag gillar banan och ser fram emot att få tävla igen. Hoppas kunna få sådär magiska ben som bär mig fram över stigar och backar på söndag. 

Dags att bege mig mot jobb här, vi hörs igen imorgon. Ha en fin fredag och en fantastisk helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar