Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-07-04

Superbra resultat i Eksjö och Ränneslättsturen - bilder och resultat!








Hej och god morgon på dig! 

Bilderna ovan är från Cykelkanalen förutom den sista bilden som är från Happyride. Kika in deras gallerier, körde du loppet så är du med. 

Här hittar ni fullständiga resultat från Ränneslättsturen 2022.


Mitt lopp gick väldigt bra och jag känner mig nöjd med både prestation och placering. Till målet kom jag som 14:e cyklist, 12:a i elitklassen. Senaste det begav sig så var jag 22:a på Ränneslättsturen så det var ett tydligt steg i rätt riktning. 

Jag kände mig väldigt lugn inför start igår, inledningen av loppet gick också bra och benen kändes riktigt bra. Jag kunde hålla mig långt framme och trivdes med känslan. Tyvärr var jag kanske en smula långt bak när vi går in på första stigen och jag spottas ut en bit längre bak än jag hoppats på. Gnetar dock på och hamnar i en bra grupp. In i backen efter 13 kilometer så är täten så nära att man nästan vill försöka attackera ikapp men samtidigt så är avståndet och farten så hög att det inte är värt att chansa. 

Täten delar upp sig och vi fångar in ett gäng som fått släppa. Kör nog om en 11:e plats i vår grupp större delen av loppet efter det. 

När vi har passerat spurtpriset så körs det kringelkrokar på deras stigar där och jag kör in med axel och höft i ett träd, det gör ont men går bra att köra på. Har missat första langningen, snodde istället Henrik Sparrs flaska men gav tillbaka den direkt. Fick en flaska av en åskådare ute på Ränneslätt och det räddade nog min dag. 

Loppet går med fortsatt bra känsla och jag funderar på när och hur jag eventuellt skulle kunna köra ifrån folk. Stigpartierna i mitten av loppet gör att vi blir av med ett par tre stycken tror jag. 

Från skidstadion är det ungefär 25 kilometer kvar och den delen cyklade jag dagen innan så jag hittar och vet vad som väntar. Hamnar bakom en cyklist som tröttnar och inte orkar gå med när farten höjs. Jag får ta mig förbi. Gnetar sånär i kapp gruppen igen när en annan på mitt hjul attackerar ikapp innan jag också ansluter. Tvingas dock släppa igen men får sällskap av Henrik Hegender som vinner H50. Han kör på jättestarkt på dom lättåkta partierna och jag får köra på stigarna. Med runt 6 kilometer kvar så kommer vi sånär ifatt gruppen men precis när vi ska ansluta så är det någon som attackerar. Hegender kommer ikapp den sista ur vår tidigare grupp men jag orkar inte täppa luckan. 

Känslan var bra fram till skidstadion men därefter var det tomt i kroppen och därför fick jag svårt att gå med. Slutet i ensamhet är inte helt lätt heller, jag vill absolut inte tappa några placeringar men jag ser Hegender och Wennergren framför mig nästan hela tiden så jag förstår att jag ändå håller hyfsad fart. Dåligt med tryck uppför men bra fart utför istället. 

Kommer in till Eksjö och förstår att jag inte kommer att ansluta till cyklisterna framför men ser inte heller någon bakom och kan därför rulla avslappnat in i mål. Dricker 4-5 muggar vatten, en mugg saft, äter lite choklad innan jag lägger mig i fosterställning i gräset. Det är jobbigt att cykla snabbt! 

Vi passerade en cyklist med punktering på slutet så vår grupp körde om en niondeplats. 

Tack Lasse för langning, tack också till dig som gav mig en flaska vatten vid Ränneslätt! Kul också att få snacka med alla som läser här och kommer fram för att växla några ord. Vi ses igen nästa vecka! 



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar