Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-07-20

Pendlingsintervaller och Faluns nya cykelpark


Hej och god morgon på dig!

Intervaller på menyn två dagar i rad nu. Det blir pendlingsintervaller eftersom jag behöver ta mig till- och från jobbet också. Så igår cyklade jag hem från jobbet och körde via banvallen. Där är det fint och där körde jag intervaller. Den första blev ca: 8 minuter lång, den andra runt 6 minuter, sedan hade jag en kort enminutare innan jag avslutade med en som var drygt fem minuter. Totalt 20 minuter intervalltid vilket var precis lagom igår. 

Eftersom det blev en lätt lunch och lång arbetsdag (började cykla 18:00) så blev det ett kort stopp på Hemköp för energiinköp.





Intervaller och vila i en härlig bildkombination. 


På väg genom Falun så kunde jag njuta i kvällssolen och när jag kom hem så unnade jag mig ett par jordgubbar från trädgården. 

Intervaller och watt:
8 min @ 331 w
6 min @ 331 w
1 min @ 391 w
5 min @ 361 w

Himla fin kväll igår och jag kunde verkligen njutcykla på slutet. Mer sånt! Idag och imorgon blir det värmebölja och jag laddar för 31 grader idag och 35 grader imorgon.



Mitt på Stora Torget så har Centrala Stadsrum och Kopparstaden byggt en cykellekpark för barn. Det finns också ett antal balanscyklar och hjälmar att låna för den som vill. Ett väldigt fint initiativ, om ni frågar mig. 

Dags att rulla iväg igen. Idag ska jag försöka få till lite längre intervaller på min väg till- och från jobbet. Vi hörs imorgon igen, njut av dagen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar