Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-06-13

Cyklat nya stigar, Jenny Rissveds blev tvåa i världscupen och massor av bilder från Borlänge Tour etapp 2!

Hej och god morgon på dig! 

Måndag, ny vecka och nya möjligheter. Idag ska jag till jobbet igen efter två härliga cykeldagar, hoppas att ni på plats under Borlänge tour får en finfin sista tävlingsdag! Igår så cyklade jag till Borlänge, kollade på när ett gäng klasser körde andra etappen och sedan så körde jag distans hem. 

Tog en hel del bilder också, för det är alltid kul med foton från tävlingar. Åtminstone så brukar jag tycka det så jag hoppas att ni också tycker det. 

Himlen öppnade sig vid några tillfällen mot eftermiddagen. Jag var precis på väg att cykla hem när himlen öppnade sig ytterligare en gång så jag stannade under en björk, såg dameliten passera ut på sitt andra varv innan jag begav mig. Så jag såg inget av herrelitens tävling. 

För att inte behöva köra hem efter eget huvud så lät jag Garmin Connect sy ihop en MTB-runda åt mig. Det blev ett par partier som jag aldrig cyklat på innan och ytterligare något som jag inte har cyklat på många år men som var överraskande fint. Så det där gjorde Garmin bra! Fick ihop prick tre timmar så det blev helt perfekt för mig. Tillsammans med timmen till Borlänge också så blev det fyra timmar träning igår. 





Mot slutet av rundan så gjorde jag några egna vägval, dels för att undvika regnet faktiskt. Fick bara några lätta regnstänk på mig under cyklingen trots skurar som drog förbi. 

När vi kom hem så kollade vi ikapp på världscupen i MTB där Jenny Rissveds fortsätter att imponera, igår blev det en andraplats bakom fransyskan Loana Lecomte! Linn Gustafzzon blev 41:a. 


Sist men absolut inte minst så kommer här mina bilder från Borlänge Tour etapp 2:



























































Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar