Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-06-04

Omväxlande väder och bra konkurrens på Zwift!



Hej och god morgon!

Vädret igår var minst sagt omväxlande. Vi fick en rejäl hagelskur med lite åska när jag jobbade men när jag kom hem så sken solen och inget spår fanns av vädret vi hade haft tidigare. Idag har vi vaknat upp till en solig och fin dag som ska avnjutas med mycket frisk luft.
Igår var jag ut och fixade i ordning växthuset, tre av tolv glasskivor i taket hade glidit ner lite och lämnat en glipa högst upp. Så det fixade jag och sedan så städade jag lite inne där. Därefter så flyttade jag ut tomatplantorna så dom fick övernatta i växthuset. Inga glada tomatplantor i morse men nu får dom både sol och vatten så jag hoppas att det bara var en liten chockstart. 

Igår så hämtade jag upp bildäcken jag beställde i veckan och hann hem lagom till AW Party by SZR på Zwift. Första gången jag körde race med så många bekanta ansikten i mer spridda lag. Kul race och bra offensiver från eSRT. Jag lyckades sprinta in som sexa i det 87 man stora fältet och känslan var klart bättre än förra Zwift-racet jag körde. 
Jag tror som sagt att det är positivt för sporten i Sverige att det finns fler lag som ger en ökad konkurrens. Största laget Team SZ har ju tidigare varit totalt dominerande men nu är det ingen som kan luta sig tillbaka och räkna med att någon annan fixar segern åt sitt lag.  Kul racing och positiv stämning! 

Igår blev det officiellt att också Jenny Rissveds har anmält sig till världscupen i Falun 17:e juni. Så kom till Falun och Lugnet för att se världseliten i XCE göra upp! https://www.falukuriren.se/2022-06-03/gladjebeskedet--jenny-rissveds-klar-for-vc-tavlingarna-i-falun 


Nu blir det en frukost utomhus i den värmande solen här och sedan sparkar jag igång denna dag. Ha en fin helg så hörs vi snart igen, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar