Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-06-26

Dags för landsvägs-SM!


Hej och god morgon från Uppsala!

Bilderna i inlägget är dock inte från Uppsala utan från gårdagens väckningspass i Falun. Jag cyklade förbi Faluns minsta hus, Falu gruva och Faluns smalaste gata.

Passet i sig var ett lättare väckningspass än jag brukar köra. Värmen- och längden på dagens tävling gjorde att jag valde att vara försiktig igår. Stannade vid gruvan, tog en fika och gasade på ett STRAVA-segment. Tog inte KOM men fick en fin tid och hade bra tryck i benen. 

Idag blir det alltså 20 varv och lite drygt 18 mil landsvägs-SM . Det blir kul! Jag förväntar mig att det kommer att bli jättehårt och intensivt. Min gissning är att ungefär en tredjedel av startfältet kommer att få ett resultat när dagen är över och jag siktar på att vara en i resultatlistan. Två backar per varv, många snäva svängar, korsningar och en hel del cykelbana väntar. 

Vi hörs snart igen, hoj! 








1 kommentar: