Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-06-05

Inte bara cykling


Hej och god morgon på dig! 

Ja, även om det här är en cykelblogg så gör jag annat också. Som igår, då spenderades halva dagen i trädgården, andra halvan på Å-festen på stan och sedan så tränade jag i 35 minuter på kvällen. Det blev en väldigt fin dag och all tid i solen gjorde att jag brände mig lite på huvudet också. Härligt med sol! 

Dagen började med en frukost ute i solen.

I trädgården så blommar det för fullt just nu, det ser ut att bli ett bra äppelår! Klippte klart gräset också. Vet inte om det är att den nya, batteridrivna, gräsklipparen aldrig kommer att klara hela min gräsmatta på en laddning eller om det var för att det var mer en äng i och med att det var årets första klippning. Kanske går det bättre om jag kan förmå mig att klippa oftare. Annars får jag antingen köra med en laddningspaus eller köpa två till batterier bara (den drivs med två). 




Vi var också på Å-festen, superkul att få med Frida på en sådan aktivitet. Vi såg Klara Hammarström vilket kanske var höjdpunkten, men sockervadden låg nog inte långt efter på topplistan. Kul med så mycket aktivitet och folk på stan. Att man fick köa en timme för sockervadd/churros, 45 minuter för 100:- studsmatta och ungefär lika länge för att köpa biljetter till åkattraktionerna drar dock ner betyget. Där finns det hög förbättringspotential gällande effektivitet och organisering. Det kliade verkligen i organiseringssinnet när jag stod där och väntade. 
Utöver åkattraktioner, långa köer, socker och konserter så gick Frida lilla veterinärskolan, lekte i hoppborgar och vi gick en sväng på stan också. 

Bra dag! 

På kvällen så körde jag Zwift. Det blev bara 35 minuter innan min dator blev svart. Igen. Tredje gången sedan jag skaffade ny dator. Den ska inte försättas i viloläge när jag kör Zwift, men jag undrar om det är precis det den gör. Så jag har justerat alla sådana inställningar nu och hoppas slippa detta framöver. Själva racet hade inte så många deltagare. Jag attackerade om och om igen så det blev ändå bra träning av det. 
Ni ser ju själva på pulskurvan att det blev intervallbetonad träning. 

Nu har jag ätit frukost ute i solen och kollat på cyklister. Dags att packa in Frida i bilen och köra mot Säter där jag ska träffa min före detta kollega Peter som ska hjälpa mig att byta däcken på bilen. Fick ju punktering förra helgen... 

Ha det gott allesammans så hörs vi snart igen, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar