Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-06-24

Glad midsommar!



Hej och god morgon på dig! 

Idag är det till och med så att jag får önska dig en glad midsommar. Jag hoppas att du får en fin dag och att du kan ägna den åt någon aktivitet som du blir glad av. Oavsett om det är att dansa små grodorna runt en majstång med familjen eller om det är en njutbar cykeltur eller bara att sitta hemma med en påse chips och se en serie. Gör något som gör dig glad så får du en glad midsommar! 

Jag ska strax klippa gräset, sånt är också kul. Jag har också en tanke om att dammsuga huset. Ska plocka ihop lite saker inför landsvägs-SM också. Kanske putsa en sista gång på cykeln och jag får inte glömma att montera chippet. Senare idag så ska jag på sillunch hos min bror och ännu senare så blir det sillmiddag(?) här hemma. 

Kan man säga att det är silly season nu? 

Idag blir det ingen cykling för egen del utan jag ska vila helt. Benen ska vara pigga och fräscha på söndag och jag har cyklat mer än tillräckligt dom senaste dagarna. Träningen är gjord och nu ska jag bara få till den där magiska känslan till söndagens SM. 

Igår cyklade jag så att benen stod rakt ut. Det var Le Peloton och jag vevade mina slitna små ben så fort dom kunde vilket blev väldigt jobbigt. Superkul i vanlig ordning. Jag hade en fin tanke om att inte köra mig stum på förstasträckan men så blev det några extra hårda förningar ändå bara för att. Samt någon extra förning sådär. Så hela andrasträckan så åkte jag och ångrade min inledning med väldigt sura ben. På tredjesträckan så var jag bland dom absolut sista på gruset, allt annat än optimalt. Kom inte riktigt fram, fick täppa någon lucka och mot slutet av gruset när jag hade gett allt för att försöka återansluta till täten så exploderade också tätgruppen till små fragment. Så alla satt två och två och led. Jag väntade in dom två närmast efteföljande, vi körde ikapp en duo och sedan även nästa duo. Kvar var endast tätduon. Vi var sånär ikapp på slutet och hade jag inte dragit ur foten i slutspurten så hade jag kanske kommit in på rulle på dom. Istället så tog dom KOM på sistasträckan och min tid var en sekund för långsam. 

Men en bra avslutning trots smårisiga och stumma ben. Känslan av att jag villhöver en landsvägscykel blir allt starkare. 



En samling samlingsbilder. Först samlingen inför avfärd, sedan återsamlingen efter första fartsträckan och till sist samlingen efter andra fartsträckan. 


Efteråt så stannade jag på fika, nu när jag har semester så har jag tid för det. Bejmar bjöd på tårta för att fira SM-guldet och jag åt en räkmacka. Underställslinnet på bilden är förresten en ny favorit, så himla skönt! Underställ har jag kanske något fler än vad som anses vara normalt, men det där är den solklara favoriten nu för tiden. Att ha ett underställ för varje väder och humör är väl ändå helt rimligt? 

Efteråt så cyklade vi ett varv runt Varpan, pratade om hur dyr sporten är och hur svårt det är att få tävlingsbanor för landsväg på bra vägar nu för tiden. Vad man kan göra och hur det var förr. Vi kanske inte löste cykelsportens alla utmaningar där och då, men det är alltid bra att lufta sina tankar och idéer. Att dessutom göra det på en lugnt tur runt Varpan i goda vänners lag är en ynnest. 

Glad midsommar på dig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar