Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-06-12

Hets på Stångtjärns blåa och bilder från Borlänge Tour!


Hej och god morgon på dig!

Igår blev det lite egen cykling följt av häng på Borlänge Tour och sedan hemcykling tillsammans med Lars B. Totalt var jag borta sex timmar av dagen, iförd cykelkläder. Det är väl lite av vad man kan räkna som en bra dag! Det bästa vore givetvis om alla dagar fylldes med cykelaktiviteter, till dess får man njuta av dom dagar som erbjuds. Så idag blir det en till dag med cykling hela dagen. 

Min cykeldag igår började med att jag tog mig till Stångtjärn (bilden ovan) för att köra ett hetsvarv runt Stångtjärns blåa. Det var en dryg månad sedan senast och jag ville se om jag blivit något snabbare. Min ambition var inte bara att ta ett nytt personbästa utan jag ville helst krossa min förra tid. Så jag gick all-in från start. Efter runt 12 minuters cyklande så var jag nästan en halvminut före mitt personbästa. Men då var det också runt 17 minuters cyklande kvar och jag hade tydligen blivit lite trött av inledningen... Så på slutet så tappade jag istället nästan 40 sekunder och tog mig igenom Strava-segmentet på en tid som var 6 sekunder långsammare än min bästa tid. 29:29 blev tiden. Så att missa med 6 sekunder på en halvtimme säger ändå att jag är i bra slag fortsatt. 

Efter Stångtjärnscyklingen så tog jag mig mot Borlänge genom motvinden. Hetsade på ett annat Strava-segment där jag lyckades knipa ett KOM så det var en skön tröst. 

Kom till Borlänge Tour lagom till damernas veteranklasser skulle starta och fick heja på Linda som körde riktigt bra. Såg också en glimt av herrveteranerna, fick se nybörjarklasserna, juniorklassen, damerna och herrarnas lopp. Borlänge Tour är så härlig för att folk hänger kvar och kollar på övriga klasser så det blir mycket publik och många att prata med. Allt från vakter i tekniska zonen till folk som läser ens blogg och alla andra som också gillar att cykla och är på plats. 

Eskil Laago var där och "luftade optiken", som jag har fått för mig att fotografer säger när dom tar bilder. 

Jag inte bara tittade och hejade på cyklister, jag luftade mobiloptiken också. Här kommer nu ett gäng av mina bilder, inte nödvändigtvis i kronologisk ordning:

































Det var det hela från gårdagen, kika in här imorgon igen om du vill läsa om hur min söndag var. Tills dess får du ha det så bra, hoj! 
 
Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar