Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-06-10

Supersnabb cykling med snabba cyklister!

Hej och god morgon på dig!

Äntligen fredag, kan vi säga så? Det är i alla fall fredag hur vi än vrider och vänder på det och det innebär att det var torsdag igår. Torsdag innebär i sin tur att Le Peloton Falun har cyklat snabbt och jag var med även denna gång. 

Det var ett stort och glatt gäng som cyklade från samlingsplatsen och vidare ut mot första fartsträckan. 

Återsamlingen efter första fartsträckan. Det blev 353 watt under dom dryga 6 minuter som det gasades. Vilket är ganska mycket men jag hade bestämt mig igår för att jag inte skulle hoppa över någon förning utan verkligen köra tills jag inte orkade mer. Om någon annan stod över så skulle jag ta vid istället.

Starten av fartsträcka två och återsamlingen efteråt. Här blev det 11 minuter på 329 watt. Det ska också sägas att första fartsträckan så är gruppen uppdelad i två så man hinner få fler förningar. Sträcka två och tre kör vi hela klungan. På denna sträcka blev det några extraförningar och när jag hade kört var fjärde, var tredje och ibland varannan förning så blir det givetvis jobbigt. I backen upp mot Vassbo fick jag vika ner mig från täten och hamnade i en trio som jagade på efteråt sista biten in till slutet. 

På väg ut på tredje fartsträckan och återsamlingen efteråt. Den längsta av dom alla vilket gav 23 minuter på 309 watt. Sträckan börjar med asfalt, följt av några kilometer grus och sedan mer asfalt. Här är det naturligt att många har blivit lite trötta och vissa vill nog också spara sig till gruset. På gruset så "höjde" jag farten något, det blev en lite mindre grupp som bara fortsatte att köra och vi blev fyra i täten. Mot slutet av gruset så droppade en och en annan anslöt. Vi fyra gnuggade på hela asfalten till målet och höll undan för efterjagande grupp. Jättejobbigt var det, men kul givetvis! 

Efter Le Peloton så styrde jag vidare mot jobbet i Borlänge. Så jag fick ihop 65 kilometer och lite drygt två timmars cykling innan jag stämplade in för dagen. 

Drömmer vidare om en ny landsvägscykel. Jag snodde åt mig ett KOM utanför mitt jobb på morgonen men på eftermiddagen så återtog förre KOM-cyklisten sitt KOM. Min cross har lite begränsningar i toppfart om vi säger så så jag skulle behöva något med bättre utväxling som jag också litar mer på. 

Superkul att få cykla med alla snabba cyklister, det där gör vi om igen nästa torsdag. Kan säga som så att min cykling hem från jobbet inte gick i raketfart sedan. Eller jag snittade faktiskt 30 men det var väldigt trötta ben och lågt blodsocker. Då vet man att det har varit en bra dag. 

Ha det nu gott allesammans och en trevlig helg om vi inte hörs på ett tag. Ni vet att det dyker upp ett blogginlägg här också imorgon annars. Hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar