Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-06-23

Monsterbacke, grusväg med landsvägscykel och Le Peloton!


Hej och god morgon på dig! 

Idag är det tidig morgon för att köra Le Peloton. För första gången på väldigt länge som jag kör Le Peloton med en riktig landsvägscykel, ska bli intressant att se om det gör någon skillnad eller om det fortfarande är benen som ska tala... Kul ska det bli oavsett! Med oss får vi, svenska mästar'n Jonatan Bejmar. Jonatan brukar vara med på Le Peloton och igår vann han SM i H35 så det visar ju att vi har bra klass på träningarna. 

Igår så var vi utanför Borlänge/Säter och cyklade. Först var jag med Linda på hennes hetscykling uppför Romme Alpin. Efter hennes kamp mot backen så gjorde jag ett eget försök med landsvägscykeln. Backen är 2.24 km lång och erbjuder 232 fantastiska höjdmeter vilket ger en snittlutning på 10.3% med grusat underlag. Emil Lindgren har KOM på 9:06 och jag kämpade mig upp på 10:09. Det finns förbättringspotential! Å andra sidan så är Emil Lindgren en av dom snabbaste som finns på en hoj och tiden tog han 2017. Ska dit och köra MTB också för att se hur det går.


Lite otur för oss att man hade sladdat med fyrhjulingar och arbetsmaskiner under dagen, inte helt optimalt för smala däck i brant lutning. 

Efter hetsandet i Romme Alpins långa grusväg så körde jag en sväng från Romme via Skenshyttan, Östra Silvbergs gruva och med mål på Gustafs Bröd. På vägen dit kastade jag in ett gäng intervaller. Några spurter, en halvminutare, en enminutare, en femminutare osv. Benen var inte helt kanon efter mitt långa distanspass dagen innan men det gick ändå. Det viktiga var inte att ha sprätt i benen igår utan det bör infinna sig på söndag. Det var en hel del grusväg på min runda vilket var väldigt fint. 





Fin dag på hojen också igår och idag ska det bli ännu en fin dag. Ser fram emot det! 

Ha det gott så hörs vi snart igen, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar