Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-06-06

Cyklister till frukost!


Hej och god morgon på dig!

Igår blev det frukost med ansiktet mot vägen istället för in mot gården, satt där och spanade på cyklister som cyklade förbi samtidigt som jag åt min gröt. Härliga dagar när man kan äta sin frukost ute och alltid härligt att bo vid ett populärt cykelstråk. Så blir det även idag kan jag lova. Solsken och finväder hela dagen är det lovat. 

Grattis på nationaldagen! 
Bor man i Falun eller vill vara här idag så är det nationaldagsfirande vid Falu gruva. Vi tar nog fram grillen och firar på det viset istället hemma i trädgården. 

I världscupen i XCE så tog Ella Holmegård en finfin andraplats i Belgiska Leuven igår. Det bådar gott inför tävlingarna i Falun om två veckor. Fredag den 17:e är det som gäller om ni vill komma hit för att kolla. 

Frida och jag var iväg på en liten roadtrip igår. Först till Peter i Säter för lite däckbyten på bilen, gott snack och en fika. Sedan skjutsade vi Ebbah med kompis till ridning innan vi åkte hemåt igen. Det blev en halvdag på turné. Hemma så klippte jag gräset i diket mot vägen, cyklade med Frida för att handla och andra småpyssel. Mot kvällen så hade jag nog runt 10 barn- och ungdomar hemma. Det är ändå kul när barnen väljer att vara här med sina kompisar tycker jag och det är kul med liv och rörelse.

På kvällen körde jag Zwift och återigen så blev datorn svart, denna gång efter 47 minuters racing. Jag kan nu ha hittat en inställning för energiläge nu på datorn som av någon anledning var inställd på något som jag inte kan minnas att jag själv har ändrat. Så vi får se om det gör susen framöver. 

Idag tänkte jag cykla en längre runda MTB i finvädret. Det kommer att bli riktigt skönt att få trampa ur kroppen lite och få några nyttiga mil i benen. Hur ser dina nationaldagsplaner ut? 



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar