Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-08-17

Tömningspass i Evertsberg!


Hej och god morgon på dig! 

Ja, kanske är det lite udda att efter jobbet ta bilen och köra i två timmar för att ta sig till Evertsberg för att cykla lite. Men för mig var det värt det igår, för att få den där rätta Vasa-känslan och få visualisera och minnas hur loppet slingrar sig fram i skogarna.  Jag tog kort och gott bilen till Evertsberg, cyklade asfalten till strax innan kontrollen i Mångsbodarna där jag svängde in på banan och körde den tillbaka till Evertsberg. 

Hade egentligen tänkt att köra längre men det var tom tank och jag var färdig där. Startade med ganska lite energi, hade med mig en flaska vatten och en powerbar i nödfall men lät bli bägge två. Är det tömningspass så är det. 

Efter passet så belönade jag mig med torra kläder, en burk godis, sätesvärme och vid hemkomst en lång dusch. Blev sjukt stel i sätesmuskulaturen där på kvällen men nu är det bättre igen. 

Sista trimmet på cykeln är gjort också. Bytte handtag i förrgår och bantade hojen med 89 gram där. Igår så bytte jag klinga också där jag gick från 32t till 36t för att få lite mer driv. Kände väl igår att det inte hade skadat med ännu större egentligen men det kommer att duga gott till mig. Har kört igenom Cykelvasan förr med lägre utväxling och det har gått bra. 



Några bilder från igår. Rabbat-länk till cykelkläderna har ni här: https://srko.co/henrikoijer

Skrev om veckans planer igår, så ni kan läsa här om ni vill se dom. Idag blir det alltså en lugn dag och det är något jag känner att jag behöver. Förberedelserna är klara och nu är det bara att vänta in loppen på torsdag och söndag! 

Gårdagens runda, fick ihop nästan två timmar på 80% och det räckte för att jag skulle bli krokig: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar