Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-08-15

Lätt som en plätt!

Hej och god morgon på dig! 

Fick en del positiv respons på inlägget igår om mina nya hjul, de flesta verkar vara nästan lika taggade som jag. Monterade också nya bromsskivor som skulle väga 89 gram styck, dom vägde in på 87+89 gram, nya hjulen har center lock och mina övriga hjul har 6-bult därav att jag behövde nya. Med hjulen (inklusive bromsskivorna) så blev min cykel 474 gram lättare igår, bara i roterande massa! 

Vi stansade hjul, monterade bromsskivor och flyttade kassetten igår. Lika bra att göra det så snart som möjligt så man hinner testa allt och se så det fungerar. 

Linda, Axel, Frida och jag drog till Lugnet för att cykla lite där och jag fick rulla in nya hjulen något. 



Först upp till Hopptornen där vi sedan tog Gamla mormor ner. Väl nere så lekte vi lite i teknikarenan innan vi åkte upp en bit i backen för att köra slutet av Gamla mormor igen. Därefter roade vi oss i Pump Tracken till Frida gjorde "sälen" på gruset och därefter rullade vi hemåt igen. Linda tog bilderna på vår pump track-cykling. 

På eftermiddagen så kollade vi på Filip som har börjat på fotboll (målvakt, syns i orange tröja) denna sommar, det var match mot Brage på Slättaplan. 

Eftersom jag postade om hjulen igår så skrev jag inte att jag vann SZ AW Party på fredagen. Igår körde jag Off the MAAP Stage 3 och vann även den. Så två raka Zwift-vinster också. Tjoho! 

Det är inte bara cykeln som är lätt som en plätt. Sedan jag bestämde mig för att komma i form och skärpa till mig så har jag inte bara skaffat licens, cykel, hjul och anmält mig till tävlingar. Jag har också på två månader gått från 70,5 kilo till idag 66,9 kilo i kroppsvikt. Lite mindre bekvämlighet att bära och mer fit. Min normala tävlingsvikt brukar ligga runt 67-68 när säsongerna är vanliga, så nu är jag där jag ska vara. 

Nu blir det lite taxi-verksamhet här och sedan ska vi väl få till någon form av träning också idag. Just nu uppehåll så jag hoppas på det så att jag kan få ett fint pass utomhus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar