2021-08-06

En strålande torsdagsmorgon, fint ställe och feber!

Hej och god morgon på dig!

Igår var det Le Peloton, som alltid på torsdagar. Denna veckans lilla höjdpunkt med fullgas. Första fartsträckan blev struken på grund av allt grus och gräs på cykelbanan. Det låg kvar i går eftermiddag också när jag cyklade hem så trots en rad felanmälningar så händer inget. Borde vara ungefär en vecka som det sett ut så nu.

Andra fartsträckan precis som vanligt men nu hade ju alla pigga ben från start. Igår hade vi en stark Tobias med som var jobbig att hantera på platten och utför. Vid sista förningen jag skulle ta så kom jag inte ens förbi honom...

Samme Tobias cyklade sedan ut på en åker under fartsträcka tre då han gick på mitt hjul. Allt gick bra och han ramlade inte ens trots dikes- och åkercykling. Vi blev till slut fyra tappra in mot "målet" och jag lyckades vara en av dom.

På väg hem från jobbet så hade jag tänkt att cykla en hel del skog för att testa min MTB där den hör hemma. Hittills har det ju bara blivit asfalt och grusväg men det är ju i skogen jag vill att den ska gå snabbt. Tyvärr så började jag känna mig lite hängig mot eftermiddagen så jag cyklade bara lätt hem med någon kortare avstickare in på stig. Än så länge så känns den ju fantastisk även utan optimering men som sagt, den måste få rastas i skogen ordentligt först innan jag kan säga något. Det lilla jag körde igår gav dock bra signaler.
Tog mig bland annat till denna Instagram-vänliga plats. Bysjön i Borlänge som har en slags gångväg över vattnet.

Nu har jag dock feber. Inte så kul givetvis, men det är nog helt säkert så att det är en effekt av min andra dos Covid-vaccin så jag är trygg i att det snart går över.
Min Garmin-klocka är dock rätt fantastisk ändå. Hur kan liksom en klocka på handleden säga så mycket om ens kroppsliga status, det är ju också något fantastiskt med det.

Igår gick jag och la mig hyfsat tidigt. Idag låg jag kvar länge i sängen och ändå så signalerade klockan om att återhämtningstiden förlängts på grund av dålig sömn.
- Sömnresultatet enligt klockan var 24/100. Mitt näst sämsta under den senaste fyraveckorsperioden är 56.
- Vilopulsen är ca: 10 slag högre än igår.
- 0 minuter djupsömn men 1 timme och 11 minuter vakentid i natt
- Body battery mäter kroppens energireserver, på morgonen har jag dom senaste veckorna haft 81-100/100. Idag vaknade jag med 44.

Så om ni vill se en zombie idag så är ni välkomna hem till mig på besök.

Nu har klockan passerat 9 och jag ska se hur börsöppningen går. I början av veckan gjorde jag några riktigt bra kortsiktiga klipp, igår gick det sämre. Har annars vänt trenden uppåt igen. Året började fantastiskt, gick tungt från slutet av april till andra halvan av juni men nu tuffar det på fint uppåt igen.

Avrundar med fyra bilder från igår signerade Niclas Brus. Ha det bra så hörs vi!