Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-08-12

Le Peloton - överkörd katt och krock med elcyklist...

 









Hej och god kväll på dig!

Bilder från i morse och i omvänd kronologisk ordning, för att bloggen kände för det idag. Bilder från en Le Pelpoton i morgondimma med en något för kallt klädd bloggare på sista bilden. 


Hade ganska risiga ben idag, fick slita en del och när vi var så många starka cyklister så gick det ju riktigt fort och då blir det svettigt med utväxlingen dessutom. Så jag fick kämpa på under dom första två fartsträckorna. Drabbades lite av dragspelseffekten på sista fartsträckan förbi bommarna och har man inte en bra dag så blir det lätt tack och god natt. Fick istället njuta av sällskapet i andra gruppen sista biten in mot stan. 

Kanske var benen lite sliriga på grund av Zwift-racet igår kväll? Nåväl, ett bra pass blev det och jag fick bli trött. 

Om ni läste och minns det så var det en cyklist som körde av vägen på Le Peloton i förra veckan. Idag så råkade vi köra över en katt på samma ställe. Katten gick längs med vägen och trots att vi slog av och hojtade så valde katten att springa igenom klungan och hamnade under ett hjul, Ägaren har dock blivit kontaktad och katten verkar OK! 

På väg hem från träningen så fick jag möte med en elcyklist i en kurva, försökte hålla höger men mötande kvinnan svängde åt samma håll. Jag lyckades undvika att ramla men hon fick framhjulssladd och föll. Tack och lov mot gräset och hon verkade också OK. Jag hjälpte givetvis till och bad om ursäkt (även om det kanske inte var mitt fel..?). 

Så det var inte bara glitter och hallonsaft i morse man väl säga. Men alla verkar ju ha klarat sig helt okej åtminstone och jag fick några bilder från dimman med mig till bloggen. Hann dock inte blogga i morse så det får bli nu istället. Funkar kanske för er med? 


Avrundar med ett foto på mig från dagen, signerat Niclas Brus:  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar