Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-02-09

En pendling utöver det vanliga

Skoterspårpendling i morse.

Inledningsvis så var det ganska så jättemjukt, uppför och mycket snö så det blev en del gång eller löpning. Det där var snabbt glömt när det började gå utför igen och jag kunde glida fram. Någon extra dag med plusgrader och sedan lite kyla skulle sitta fint. Eftersom det gick grymt långsamt i början så kom jag lite sent till jobbet. Men men, jobbet finns ju kvar också imorgon.

Morgonsol i träd.

Solnedgången gjorde hempendlingen lite extra värd.

Allt som allt så blev det här ju en riktig toppencykeldag, trots nattens rekordtjugor på testcykeln och få sömntimmar. Kan lova att det kändes i benen i morse. Nu börjar det nästan bli dags att fundera på veckans träning och hur upplägget ska bli inför Inofficiella Fatbike-SM.


Personbästa!

När jag körde Kompiskampen senast så satte jag, utan att veta om det då, personbästa när det gäller effekt under 20 minuter. I mars förra året så körde jag 2x20 på 310.4 Monarkwatt och i Kompiskampen, där det är 1x20 minuter som gäller, så skrapade jag ihop 316.8 Monarkwatt. Eftersom jag inte har kört speciellt många 20 minuter all-in så vet jag inte riktigt vad den siffran säger mig. Men igår kväll så körde jag 2x20 på just 316.8 watt, så nu har jag verkligen ett rekord att relatera till.

Det ska ju sägas att jag kan ha kört fler watt än sådär någon gång också. Men troligtvis är det det bästa sedan jag la av 2009. Det är ju också efter att jag lagt av som jag fått bättre koll på min träning och lättare att följa upp den, tack vare mina verktyg från Garmin. Ett pass jag minns från när jag var elitsatsande var när jag körde 6x15 min på 315 watt. Det här känns ju inte jättelångt därifrån, men jag minns att den upplevda ansträngningen då var betydligt lägre än den var igår. Hur som helst, det här var ju ännu ett kliv uppåt och ett kvitto på att jag gjort någonting rätt denna vinter.

Det ska ju sägas också att det här inte var några mesiga "sweetspot"-tjugor, utan här fick jag gräva ganska så djupt för att kunna plocka fram den kraften ur benen. Nu ska jag försöka behärska mig en smula med träningen i nästan en månads tid, sedan ska jag försöka lägga i överväxeln inför säsongen 2015.

Rekordkurvor.

Hela passet: http://connect.garmin.com/modern/activity/693245250

2015-02-08

Hockey hockey hockey!

Idag var det Långshyttan som gällde och fyra hockeymatcher för Filips lag. Det blev två segrar och två förluster så det var väl jämnt och bra. Humöret hos Filip var rejält nere efter två raka förluster men så i sista matchen så blev det vinst och plötsligt kände sig grabbarna som om dom vunnit VM-guld. Härligt att se!

Efter att vi kommit hem så kom en av Filips kompisar förbi. Först spelade dom hockey ute och sedan på TV-spelet. På kvällen sedan så har jag varit ute och spelat med Filip ett tag. Han tröttnar aldrig...

Bra med fyrhjulsdrift när dom vanliga parkeringsplatserna tagit slut...

Fille sportade #12 idag.

Här har grabbarna vunnit VM-guld och därför kastat klubbor och handskar för att fira i stor hög... 

Ebbah och jag köpte lotter och vann en film! Tyvärr vann vi inte två kilo Kexchoklad.

Nu laddar vi om bössan för en ny, härlig, vecka med LIF-Färjestad, högbovistelse och Ebbahs "turnering" i Vikmanshyttan som höjdpunkter. Men först lite testcykel i källaren!

Superprestige Cyclocross live från Hoogstraten

Sanne Cant vann damloppet.

Herrloppet startar 15:30, ni kikar här: http://www.vier.be/streaming/nieuwsbladveldrijden.html

2015-02-07

Öijer Arena är redo för fest

Hej!

Ungefär en timme kvar till Filips kalas och saker och ting börjar hamna på plats. Har fixat i ordning Öijer Arena som ska vara platsen för kalaset. Åtminstone enligt inbjudan. Så här ser det ut nu:

Skylt ute vid vägen, med ballonger givetvis.

Skylt över ingången till arenan. Isen är nyspolad i morse!

Här kan man sitta och snöra skridskorna på vår "bänk".

Plats för målet, sopkvasten, klubbor, puckar och bollar.

Var hem till Jens Westergren igår kväll och hämtade fem stadiga lastpallar. Så nu har vi "sarg" på bägge kortsidorna. Där står också målet som Filip inte vet att vi har köpt åt honom. Nästa projekt på arenan får bli skyddsnät. Med större mål kommer skotten skjutas högre...

Dags för fest!

2015-02-06

Hempendling i dagsljus och solsken!

Hej hej i fredagsmyset!

Ni kanske inte tror att det är sant, men jag cyklade faktiskt hem också. Eftersom Ronya ville att jag skulle åka hem tidigt så gjorde jag (typ) det. Fick då uppleva en cykelpendling i dagsljus och på slutet så visade sig faktiskt solen också. Energiboost!

På väg hem så testade jag först ett skoterspår i Olsbacka, men det var alldeles för mjukt så jag tvingades vända tillbaka. Sedan så körde jag ett par kortare snuttar skoterspår på typ 100 meter vardera. Dom var lite mer välanvända. Annars så var det ju faktiskt plusgrader på dagen idag och nu är det minus igen. Skoterspåren kommer inom kort att bli sjukt bra. Läge att samla ihop ett gäng för att köra en längre vända skoterspår inom någon vecka.

En kort snutt skoterspår ner mot gruvan. Körde balansövning i den upptrampade stigen runt gruvhålet också, åkte man utanför så var det ju typ 3 dm snö som bromsade ens framfart.

Bevis på solskenet.

Nu ska jag snickra ihop ett par skyltar till Öijer Arena, vi hörs!

Garmin-data från dagens pendlingar:

Swoosh!

Hoj!

Jag tog väl monkybajken till jobbet idag för att fatbike-förbereda mig lite. Rakt styre istället för bockstyre osv. Stampade igång hemifrån och tyckte att träden passerade i ovanligt snabb takt. Kollade därför ner på cykeldatorn och såg att hastighetsmätaren visade typ fem km/h mer än vanligt!? Fortsatte väl sedan på det inslagna spåret hela vägen till jobbet och hade väl en riktigt mysig untz untz-cykling från dörr till dörr. Så himla snabb cykel hörrni. Kom ju fram till jobbet på knappa timmen idag med ett snitt på 27.3 km/h.

On top of the world. Eller i alla fall på krönet av mitt pendlingsberg. Se banprofil nedan.

2015-02-05

Anmäld till Fatbike-SM

Hej!

Nu ska ni få höra: Jag är anmäld till Inofficiella Fatbike-SM i Högbo. Det går nästa vecka på lördag och om ni vill anmäla er så går det bra att anmäla sig till ordinarie avgift hela denna vecka. Boende är bokat på Högbo Brukshotell, så det blir inte bara "dit och slit" utan vi hinner med lite avslappning också vilket känns välbehövligt. 

Jag har ju aldrig kört fatbike förut och äger ingen fatbike. Men jag har ordnat med en cykel att tävla på och skoterspår har jag ju kört förr. Cykla i snö gillar jag också så det ska nog gå bra. Ser det mest som ett skönt avbrott i träningsvardagen men samtidigt så är det ett bra tillfälle att plocka fram tävlingjävulen och se om han är i form inför säsongen.

Ska bli riktigt kul alltså och nu borde jag kanske damma av min MTB och sladda lite puder innan det är dags. Kollade väderprognosen och det ser ju ut att bli plusgrader på dagarna och minusgrader på nätterna framöver. Det kommer ju bli kalasförhållanden för skoterspårcykling! 

Ser fint ut, känns fluffigt, tryggt och snabbt. Foto: Magnus Palmberg.

Såg sedan den här filmen på Instagram, är nu lite rädd att den ska vara med på inofficiella Fatbike-SM...!?
Ett filmklipp publicerat av Sebastian (@sebkemi)

Sovmorgon

Häj!

Valde att kliva upp så sent som kvart över sex idag. Kände nämligen igår att det var dags för lite mer sömn och sex timmar är ju ett lyft. Upplevde akut trötthetssyndrom igår (somnade på golvet) och såg ett program som handlade om just sömn på kvällen.

Mörkret som uppstår när batteriet i Kina-lampan tagit slut...

Cyklade ju hem igår och även om det inte var någon fest så var det bättre än när jag cyklade till jobbet på morgonen i alla fall. Idag är det ju vilodag, så nu har jag inga bekymmer.

Hemcyklingen:



På senkvällen så blev det lite Arena-fix. Sportson hade ett par lastpallar över så nu har jag kompletterat "sargen". Nästa säsongs investering blir nog ett skyddsnät. Utöver att åka och hämta lastpallar och ställa upp dom så skottade jag och spolade jag isen också. Det tar sig!

2015-02-04

Klena ben

Häääj!

Uppstigning 05:00:49 i morse. Brände alltså nästan en minut innan jag landat på fötter men så kan det ju vara när man är lite trött på morgonen. Släpade mig ner till källaren och ut på cykeln så småningom och började cykla 05:12.
När jag är sådär morgoneffektiv så åker jag i några kilometer med känslan av att jag glömt något. Antagligen beror det på att huvudet och benen mentalt är kvar där hemma i sängen.

Femte dagen i rad med cykling alltså och idag blev det cykelpendling före frukost. På den femte dagen. Känslan var att jag var allt annat än stark, men ganska svag. Kul det ändå och det kan ju vara nyttigt att vara svag ibland men ändå kämpa på. Kom ju fram till jobbet ändå till slut och nu sitter jag här i omklädningsrummet och käkar godis.

Snöröjningskaos på Åsgatan.

2015-02-03

Så pendlades det lite då

Bild från i morse. Älskar det här supervintriga landskapet som vi har nu. Snö, snö och snö!

Sex timmar efter att jag klev av testcykeln så satte jag mig på vintercykeln. Då hade jag ändå hunnit sova lite drygt 3½ timme mellan passen också! Det behöver kanske inte sägas, men benen var lite slitna efter tre hårda dagar och så lite sömn. Så jag behöver väl inte säga att benen är ännu mer slitna nu? Tänkte väl egentligen ta en vilodag imorgon men eftersom jag glömde busskortet på jobbet så är det lika bra att köra en femte dag med träning.
Tänkte göra en sådan där effektiv morgon igen. Ni vet? Vakna, kissa, borsta tänderna och hoppa i cykelpyjamasen.

Cykelpendlingen går inte snabbt, men ganska så långsamt.

Där satt den!

Samma tid på dygnet (23:59) som i lördags, minst lika trött men mer motiverad. Det var läget när jag startade gårdagens pass på Monarken. Bilden är dock från efter passet.

2x20 minuter och planen var att inte spränga mig igen, utan att genomföra passet. Med 3.2 kilos belastning så skulle jag vara okej med att hålla 91 i snittkadens för det skulle ju betyda 291.2 watt och en rejäl höjning mot vinterns genomförda 2x20(eller 3x20)-pass. Men med skallen på rätta stället så drog jag väl till med 94 och 95 i snittkadens på intervallerna och skrapade därmed ihop 302.4 snittwattz. Bara 20 watt mer än jag gjort tidigare i vinter... Rekordet för dom senaste åren på tjugor är 310.4 watt så det där ska jag väl kunna klå fram emot våren.

Tänkte inte på det då, men när jag för ett antal dagar sedan körde kompiskampen så var det faktiskt min tjuga med högst uppmätta effekt sedan jag la av 2009. Kan kanske bli något av kroppskrället ändå denna säsong? Kul med framsteg, nu fortsätter jag på den inslagna banan i ett par månader till och sedan är jag redo för nummerlapp igen.

Garmin-data:

2015-02-02

Kväller

Frida närmar sig två månader med stormsteg och kan nu roas med annat än matning, blöjbyte eller sömn. Guld!


Tjena folket!

I kväll har jag skottat, sopat och spolat Öijer Arena. Det var väl ändå på tiden att det stänktes lite vatten på den där arenan igen. Allt snöande och fortsatta barnlekandet på den har väl gjort att den sett bättre dagar men nu är det dags att åter glänsa igen till Filips kalas.
Sitter nu och googlar hockeymål. Han önskar sig ett större mål, kanske till och med fullstort? Vi har ett litet mål, men det är ju tydligen inte så skoj!? Har hittat målburar för street hockey, inte lika robusta och tåliga som riktiga hockeymål. Men betydligt billigare. Kanske räcker för ett barn som vill leka lite. Å andra sidan så vet jag ju att det alltid är bäst att köpa rejält direkt. Pojkvaskern växer ju också och med lite skotträning så lär vi ändå snart behöva uppgradera oss. Har ni tips på målburar?

Skyddsnät att ha bakom kortsidorna på arenan får bli nästa säsongs investering...
Det har ju tagit lite tid det där med arenan, men bara ungarna har en bra plats att leka på så är jag nöjd.

Själv så tänkte jag göra ett desperat försök att förbättra min fysik, så nu är det dags för detta:

Snösvängen

Hej vänner!

Är på väg till jobbet nu. Ny dag, nya möjligheter. Utanför bussfönstret så pågår snöröjning för fullt, samtidigt som det bara fortsätter att snöa. Det har blivit några dagar med snö nu och det här känns väl som den snörikaste vintern på länge. Lite som när jag var ung. Älskar det! Det får dock gärna sluta snart så snöröjningen hinner ikapp.

Igår kväll var jag ute och slet i en och en halv timme, men är långt ifrån klar. Gjorde gångvägarna från huset, runt bilen och till Öijer Arena. Arenans 72 kvadratmeter fick lite efterlängtad kärlek också. Underhållet där har varit lite eftersatt men i helgen fyller Filip år och då ska vi ha kalas på arenan så nu blir det snöröjning och spolning hela veckan lång.
Eftersom det blir kalas så kommer väl ett antal bilar så hela infarten lär skottas. Plus att Bin Saaben måste flyttas. Jaja, något ska jag ju ha att göra på fritiden också.

2015-02-01

Innebandy, bilköp och snöfallsdistans

Hej vänner!

Filip, Ebbah och jag fick skjuts av en förälder till en av Filips lagkompisar i morse. Det innebar att vi kunde åka 09:30 istället för att ta bussen klockan 08:00. Rätt skönt! När vi var på innebandyn så sms:ade Ronya om att hon var och köpte bil. Så hon kom och hämtade oss i den sen. Typiskt min fru det.
Filip gjorde tre mål och dom vann med 16-6 så det var solsken hela vägen hem.
Bilen. En Hyundai Santa Fe 7-sits.


När vi kom hem så åt jag ett par mackor, drack ett glas mjölk och stack ut på distans i snöfallet. Styrde till Sågmyra och backen över Solarvet. Undvek riksvägen på väg dit genom att köra via Lustebo och på väg hem så åkte jag Aspeboda-Hinsnoret. Hade ganska bra kräm i benen även om dom blev lite krokiga sista biten hem. Så som det ska vara.

Skönt ändå att känna att det är så mycket mer driv i benen nu än det var för bara några veckor sedan.
Kanske mitt sista vinterdistanspass på den här cykeln? En ny ska vara på ingång sägs det.

Andra som inte bekymras så mycket av snön.

Årets första sprängning

Hej hej!

Hade tänkt mig 3x20 igår natt. Men eftersom det blev så himla sent så ändrade jag planen till 2x20. Förhoppningen var också att förbättra effekten från vinterns bästa pass, då körde jag 3x20 på 282 watt. Om det inte hade varit för att pannbenet varit så tunt så kanske det hade gått. Nu blev det 20 + 6 minuter på 300 (!!!) watt. Skaplig höjning i alla fall...

Förra vintern sprängde jag mig på vart och vartannat pass. Det kändes aldrig bra på något vis. Igår var jag därför något förvirrad efteråt. För signalerna i benen sa skitbra, men sedan gav jag plötsligt upp så jag kunde inte riktigt komma fram till om det var ett bra pass eller om jag var kass.
Så här blev det.

Jag får göra ett nytt försök helt enkelt, det där med 300 watt var ju inte direkt omöjligt. Sedan jag la av 2009 så har just två 20:or på 310 watt varit det bästa jag fixat på den typen av intervaller. 3x20 på 300 till och med. Så jag tror inte jag är så långt borta längre. Kul det då i alla fall.

Hela passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/modern/activity/687230540

Nu ska jag på Filips innebandymatch, hej!

2015-01-31

Familjefar

Härligt att få bo i Sveriges kanske sydligaste vinterstad. Idag har det snöat, mycket. Hoppas verkligen att det får ligga kvar över VM.

Idag har Ronya jobbat. Vilket betyder att jag gjort det vissa tror är omöjligt; har tagit hand om mina barn. Har väl även tvättat och hängt tre maskiner tvätt och tagit hand om disk +ANNAT i köket också. Filip hade en kompis här i några timmar och sedan åkte dom till Leksand för att se LIF-Växjö. När pojkarna åkt så tog jag Frida i vagnen och Ebbah i pulkan och gick i 40 minuter till affären för att handla lördagsgodis +ANNAT. Slet väl oss hem i snövädret också. Bra vardagsmotion!

Vi är fortsatt billösa. Trodde två gånger denna vecka att vi skulle bli med bil, men tydligen är det skitsvårt att köpa en bil för minst 6 pers och en budget på 100 kaker. Det brukar ju vara köparna som är dryga och sega men dessa två gånger så är det faktiskt på grund av säljarna som vi fortfarande står billösa. Jakten går alltså vidare.

Ronya slutar kl.22 och får skjuts hem av någon vänlig kollega. När hon kommer hem så ska jag ner i källaren för att träna efter två vilodagar. Imorgon väntar distanscykling. Å så har Filip Innebandymatch, blir intressant att lösa även den logistiken utan bil...

Frida har fått hänga med mig idag.

Cyclocross-VM live på Viasat!

Hej vänner!

Om 2 minuter så startar juniorherrarna sitt lopp i Tabor. Det är alltså denna helg som cyclocross-VM avgörs för er som missat det. Juniorherrarna har nummer 88 och 89 i det 90 man stora fältet, ingen vidare startposition alltså. Men dom får ju åka om flera cyklister då!

Svenska truppen:
Herr junior:
Ted Pettersson, Mölndals CK
Jonatan Östlund, Tullinge SK
Herr U23:
David Eriksson, Göteborgs CK
Dam elit:
Åsa Erlandsson, Varbergs MTB

Loppen startar 10 minuter efter att sändningen börjat:
Herrar juniorer 10:50 idag: http://www.viasatsport.se/live/cykel/uci-cyclo-cross-world-championships/
Damer 13:50 idag: http://www.viasatsport.se/live/cykel/uci-cyclo-cross-world-championships-2/
Herrar U23 10:50 imorgon: http://www.viasatsport.se/live/cykel/uci-cyclo-cross-world-championships-3/
Herrar 13:50 imorgon: http://www.viasatsport.se/live/cykel/uci-cyclo-cross-world-championships-4/

David Eriksson, fotad av Björn Eriksson.

2015-01-29

Fortsatt samarbete med GripGrab även under 2015

Jag kan lite stolt konstatera att jag även under 2015 kommer att sporta GripGrabs produkter med handskar i fokus. Jag blev med i deras Local Hero-program inför 2014 och har nu alltså fått förnyat förtroende. 
Favoritprodukten just nu är deras vinterhandske, Nordic. Då jag gärna cyklar även om det är kallt så är det viktigt med bra produkter som håller mig varm. Det får jag, bland annat, genom GripGrab Nordic.

2015-01-28

Livet och cyklingen

Hej vänner!

Hemcyklingen gick i en lägre intensitet än morgonens jobbpendling. Lite lätt medvind och en temperatur runt nollan hjälpte mig hem snabbt ändå. Faktiskt vinterns snabbaste pass med dubbdäck. Januari är snart slut och jag ser ut att hamna någonstans kring dubbla träningsmängden jämfört med januari förra året. Den månaden var en katastrof, årets januari har varit så mycket bättre ur träningshänseende.

Vi letar för övrigt fortfarande bil. Frun och jag var överens om en som vi skulle köpa men efter att ha pratat med säljaren i ett par omgångar så får vi inget vidare bra intryck, tyvärr. Så efter att ha bestämt oss och haft fullt fokus på den bilen så blir det öppna ögon igen.

Mycket på jobbet, fortsatt. Igår kom jag hem halv nio på kvällen efter att ha haft ett kvällsmöte som var slut efter åtta. Idag tänkte jag därför kompensera familjen något genom att komma hem "tidigt". Landade väl här hemma någon gång kring kvart över sex. Då har jag inte heller haft tid att äta lunch idag. Hade väl tänkt äta, men kastades in i en utbildning med ungefär en kvarts varsel så där försvann min lunch. Ska nu försöka styra upp det här med att alltid komma hem sent genom att lägga in en egen bokning på fredagseftermiddagarna så att jag dels inte kan bokas på annat då och dels får en påminnelse om att åka hem för fan.
Inget ont om mitt jobb, jag gillar verkligen det jag gör. Men det är ganska mycket under ganska långa perioder, kontoret ligger inte ett stenkast bort och familjen är stor och aktiv. Dessutom så tycker jag ju om att engagera mig i saker som jag sysslar med. Gäller så väl fritid som jobb.

Ja, det var väl lite om livet det.

Powerbar Norge postade min bild på sitt Instagram-konto igår, känns givetvis väldigt skoj:


Power-pendling

God morgon!

Man kanske skulle kunna vara lite fräck och kalla dagens pendling för mellanmjölkspendling också, men jag föredrar givetvis att kalla det för power-pendling. Ett pass som jag själv känner är underskattat och som jag vill köra oftare är ca: 2 timmar på ca: 85% av max där jag hela tiden försöker hålla mig över 83% och därmed tvingar mig själv att trycka på även utför och på andra partier där man annars tar det lite lugnare. 
Det tycker jag är ett bra pass i uppbyggnadsfasen mot till exempel långlopp. För att börja vänja kroppen vid ansträngning under längre tid så är detta med power-pendling en bra väg att gå inför vårens slakt.

Efter någon minuts "uppvärmning" så tog jag en varvtid på Garmin-klockan och körde på mer. Fick ihop en dryg timme med 163 i snittpuls vilket för mig motsvarar 84,9% av max. Bra start på dagen!

38 timmars rekommenderad återhämtningstid visar på hög ansträning. Några få procents ökad intensitet ger en markant ökad ansträngning för kroppen.

2015-01-26

Snöpendling

Snökaos hela vägen hem.

Dualspeed.

Powerbar, serveras väl kyld.

Snöbroms.

Hempendlingen blev ju en riktig slakt. Snittet på 21 km/h är lite missvisande för hur jobbigt det egentligen var. Efter 22-23 minuter så hade jag fuskat och kört på vägar och med vind i ryggen, så snittet var uppe i nästan 28. Sen kom snön, dom spåriga vägarna och dom oplogade cykelbanorna.

Skitkul med en eller möjligen ett par fungerande växlar, verkligen. Det blev ju riktigt bra styrketräning med låg kadens i backarna och dom stökiga cykelbanorna där folk gått var ju en fest i sig. Cykeln har ju krigat på i fyra år nu och det börjar bli dags för stora servicen.

Hem kom jag, även om det tog betydligt mer tid än önskat. Benen tog verkligen slut av allt slit och det visar väl att det är en bra bit kvar till toppform, även om det känts ganska bra på sistone. Bara att nöta på. Men inte imorgon dock, då har jag planerat en vilodag för att bli människa igen.
Har fått ihop 29 träningstimmar i år, jämfört med förra årets 14 timmar på lika många dagar. Förhoppningsvis så kommer detta att göra skillnad under sommaren. Det är fortfarande långt kvar till säsongen, men januari, februari och mars känns som dom viktigaste månaderna för att bygga säsongens grundform.

Garmin-data:

Snöstormskaospendling

Oroa er inte, jag överlevde!

Känner ändå på mig att eftermiddagen kan bli någonting alldeles extra om det ska fortsätta att snöa så här hela dagen.

2015-01-25

Söndagsdistans

Kallt i morse. Temperaturen var nere på -10.5 ett tag, men efter ett par timmar började tempen att stiga och ett tag var det bara dryga fyra minus. Vilken skillnad dom där sex graderna gör ändå. I minus tio är allt misär och vid minus fyra så leker livet.

Soligt och fint idag, cykeln slapp ligga ner för en gångs skull.

Det var en del partier med dimma idag, många minusgrader och dimma är väl inte helskoj men det är fint å så.

Alltså nästan hela passet gick bra idag. Det gick snabbt för att vara jag och benen gjorde jobbet så det var mest bara att hålla i styret och hänga med. Skönt att det rullar på lite lättare nu än dom senaste månaderna. Rundan var ungefär precis vad jag skulle hinna med då jag hade en tid att passa så jag fick ligga på lite extra för att inte komma hem sent. Det var nämligen barnkalas i eftermiddag. Jag kom hem, duschade, tog på mig kläder och så åkte vi.

Typiskt bra återhämtningsmat.

Nu kom min älskade hustru med middag, vi hörs!

Garmin-data:

2015-01-23

Idag tänkte jag cykla hem i dagsljus

Aja. Det gick ju sådär...

Men nu är jag hemma i alla fall. Har fixat tacos som vi ätit upp och nu är det Fångarna på fortet på TV:n. Lika skönt varje gång att komma hem till familjen och i natt ska jag få sova några timmar mer vilket är välbehövligt nu. Köpte 275g AKO-kolor idag så det var inga problem med energin på väg hem, om jag säger så. Kallt satan var det dock, har ju cyklat kallare men jag var en smula underklädd idag och då blir det kallt.

Tänkte väl basta en liten stund i kväll, för vi har en egen bastu!

Slö morgon

13 minuter från väckning till cykling idag. Ibland så vill man bara ta det lite lugnt.

Cyklingen gick bra men det var väldigt kallt. Nyplogade vägar, vilket ju är bra. Men det gick inte snabbare för det. Det blir nog bättre i eftermiddag då det finns lite hjulspår att cykla i.