Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-02-05

Anmäld till Fatbike-SM

Hej!

Nu ska ni få höra: Jag är anmäld till Inofficiella Fatbike-SM i Högbo. Det går nästa vecka på lördag och om ni vill anmäla er så går det bra att anmäla sig till ordinarie avgift hela denna vecka. Boende är bokat på Högbo Brukshotell, så det blir inte bara "dit och slit" utan vi hinner med lite avslappning också vilket känns välbehövligt. 

Jag har ju aldrig kört fatbike förut och äger ingen fatbike. Men jag har ordnat med en cykel att tävla på och skoterspår har jag ju kört förr. Cykla i snö gillar jag också så det ska nog gå bra. Ser det mest som ett skönt avbrott i träningsvardagen men samtidigt så är det ett bra tillfälle att plocka fram tävlingjävulen och se om han är i form inför säsongen.

Ska bli riktigt kul alltså och nu borde jag kanske damma av min MTB och sladda lite puder innan det är dags. Kollade väderprognosen och det ser ju ut att bli plusgrader på dagarna och minusgrader på nätterna framöver. Det kommer ju bli kalasförhållanden för skoterspårcykling! 

Ser fint ut, känns fluffigt, tryggt och snabbt. Foto: Magnus Palmberg.

Såg sedan den här filmen på Instagram, är nu lite rädd att den ska vara med på inofficiella Fatbike-SM...!?
Ett filmklipp publicerat av Sebastian (@sebkemi)

2 kommentarer:

  1. På tävlingsdagen behöver ingen vara orolig för den typen av hinder, men är man ute med en downhillåkare måste man ju trissa honom att testa gränserna.

    SvaraRadera
  2. Då kan jag fortsätta köra tjugor på monarken och avvaktar lite med drop-träningen. :)

    SvaraRadera