Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-02-18

Cykelro och invigningen av Skid-VM i Falun 2015

Rogivande.

Alltså cykling är verkligen rogivande. Det spelar liksom ingen roll hur stressigt det varit på jobbet eller hur lite jag sovit, på cykeln kommer man snabbt till ro samtidigt som jag får förnyad energi. Som idag. 
Härligt. 
Flyt.
Kraft.

Då jag har jobbat ganska mycket ganska länge så har jag fått en del komptimmar. Passar på att ta ut ett helt koppel timmar nu under sport- och VM-lovet. Är därför ledig imorgon och måndag-onsdag nästa vecka. Ska bli skönt att faktiskt vila upp sig också, mer än dom där stunderna i sadeln. Samt att få spendera värdefull tid med familjen som är ledig.

VM-festen har börjat idag med kvaltävlingar till riktiga VM-loppen på dagen och invigningen nu på kvällen. Jag gjorde som många andra och såg invigningen på SVT Play. Har faktiskt inte köpt några VM-biljetter, men visst känner jag att jag vill uppleva stämningen på plats någon av dagarna.
Ska ni se tävlingarna live på Lugnet någon dag och i sådana fall, vilken?

1 kommentar:

  1. Cykel är som balsam för själen! Bästa som finns. Jag hade tänkt åka ner och kolla men det blev inte av. Det är nog bättre på TV ändå. :)

    SvaraRadera