Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-02-01

Innebandy, bilköp och snöfallsdistans

Hej vänner!

Filip, Ebbah och jag fick skjuts av en förälder till en av Filips lagkompisar i morse. Det innebar att vi kunde åka 09:30 istället för att ta bussen klockan 08:00. Rätt skönt! När vi var på innebandyn så sms:ade Ronya om att hon var och köpte bil. Så hon kom och hämtade oss i den sen. Typiskt min fru det.
Filip gjorde tre mål och dom vann med 16-6 så det var solsken hela vägen hem.
Bilen. En Hyundai Santa Fe 7-sits.


När vi kom hem så åt jag ett par mackor, drack ett glas mjölk och stack ut på distans i snöfallet. Styrde till Sågmyra och backen över Solarvet. Undvek riksvägen på väg dit genom att köra via Lustebo och på väg hem så åkte jag Aspeboda-Hinsnoret. Hade ganska bra kräm i benen även om dom blev lite krokiga sista biten hem. Så som det ska vara.

Skönt ändå att känna att det är så mycket mer driv i benen nu än det var för bara några veckor sedan.
Kanske mitt sista vinterdistanspass på den här cykeln? En ny ska vara på ingång sägs det.

Andra som inte bekymras så mycket av snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar