Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-02-19

Chill dag

Kurbits-hästarna från Craft i full fart på kylskåpet.

Till skillnad mot kurbits-hästarna så har jag tagit det lugnt idag. Började med att sova över 8½ timme i natt så jag fick välbehövlig återhämtning. Helt sjukt egentligen att jag cyklade igår och att det nu känns som om jag haft en vilodag sedan dess bara för att jag fick sova som en normal människa. Borde testa det där oftare och kommer att testa det där oftare. Från och med mars så ska jag nämligen bara jobba 60% och vara föräldraledig 40%. Det blir fina tider.

Tog en sen frulle med sonen då vi åt risgrynsgröt och mackor. Sedan så fick jag spö i NHL15 en match, tränade en match på egen hand och lyckades vända 1-2 till 3-2 på dom sista 35 sekunderna i returmatchen mot Filip. Viktigt det där. Jag blir så grinig när jag förlorar nämligen...

Kollade på sprinten från VM på TV idag. Härligt med silvret till Stina! Trodde det skulle vara ganska snabbt avklarat eftersom det var sprint men det tog nog drygt 4½ timme från första start till att finalerna var avgjorda. Zappade lite till Eurosport 2 för att se Andalusien runt också. Det blir mycket cykel på TV från och med nu och dom första semiklassikerna är inte långt borta. Älskar't!

Något annat jag älskar är ju dokumentärer. Nästan det enda som är värt att se på TV bortsett från sport då, förstås. Kombinationen dokumentär och sport är därför nästan oslagbar som ni kanske förstår och därför tittar jag nu ikapp på Norges damer mot Falun och Sveriges skidhjältar. Brukar ju sällan kolla på TV men det här kan man ju se när man har tid och lust. Dock så är det försent att se dom fösta avsnitten och avsnitt 2 av Svenska Skidhjältar kan man bara se i kväll. Skynda! Jag ser ett avsnitt per dag, det får räcka så.
Härligt att få se dessa idrottsstjärnor på ett annat vis än man fick på tex dagens VM-sändningar.

Nu i kväll så ska jag köra nioettor. Gjorde ju ett sådant pass i början av januari på hög kadens, tänkte testa att köra lika även idag. Men med lite bättre effektsiffror. Har tydligen kört nioettor på 311 watt förra året, vore ju kul att vara lika grym nu. Kanske är lite för hög ambitionsnivå med tanke på att jag senast snittade 287. Nioettor är lite jobbigare än åttatvåor, dels eftersom intervallerna är en minut längre men kanske framförallt eftersom vilan är en minut kortare. Träning på kadens över 100 brukar också bli något svettigare än att köra lägre kadens.  Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar