Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-02-27

Värsta passet igår

God morgon!

Ett kort inlägg innan jag cyklar till jobbet. Igår körde jag ettor på testcykeln. Hade tänkt köra tio men fick bara ihop lite drygt sju.
Det finns inget värre pass än ettor.
Inför den åttonde så började jag rapa och när jag hade försökt köra igång den åttonde och avbrutit så hängde jag över cykeln och hulkade. Så himla vidrigt spyfärdig! Försökte en gång till på den där åttonde intervallen innan jag var tvungen att inse att det inte skulle gå. Jag har hört att många blir spyfärdiga av trettiosekundare, det blir inte jag. Istället är ettor det som får mig illamående och knäsvag. Jag skakade i kroppen ganska långt efteråt och ville väl helst av allt ligga ner i duschen.

Fram till dess att jag gav upp så hade jag i alla fall tagit i ordentligt, kanske var det också därför som jag inte kunde genomföra alla intervaller. Ville kanske lite väl mycket? Mitt rekord på ettor är ett snitt på 481 watt enligt mina Garmin Vector. Igår låg jag på 491 i snitt efter sju intervaller, så det var ju inte jättestor skillnad så. Men då ska ni veta att när jag tog rekordet så hade jag två minuters vila mellan intervallerna och igår hade jag en minut. Det, mina damer och herrar, är jättestor skillnad det.

Så, nu har ni fått lite insikt i vad som hände i källaren på Gamla Grycksbovägen igår kväll.

Laddar min Garmin Edge 810 och synkroniserar samtidigt enheten.

2 kommentarer:

  1. Håller helt och hållet med dig, 60sek är värst!! Skulle också vilja ha vectorpedaler så man får med igångdraget på dessa intervaller.

    SvaraRadera
  2. Håller helt och hållet med dig, 60sek är värst!! Skulle också vilja ha vectorpedaler så man får med igångdraget på dessa intervaller.

    SvaraRadera