Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-04-28

Pendling + Le Peloton!


God morgon god morgon!

Uppe med tuppen idag igen för att köra Le Peloton och sedan skarva till jobbet. Det kommer att, precis som förra veckan, att bli hårt men det är bara att tugga lite styrlinda och köra skiten ur sig. Det blir kul! Möjligtvis att det också blir lite kallt med tanke på att temperaturen nu visar -1,4 istället för 4-5 plusgrader som prognosen sa igår kväll. Det blir kallt det när man cyklar landsväg i full fart. 

Cyklade till- och från jobbet igår också. Njöt lite av solen och så vidare. Det är på något vis nästan alltid skönt att cykla till- och från jobbet. Som igår med lite ryggont, en stor ryggsäck och Zwift Racing League i benen och det rullade ändå på bra till jobbet. Benen tycks alltid gilla cykelpendlingen dagen efter ZRL även fast jag borde vara sliten då. Ryggen känns bättre nu även om den inte är helt 100. Smärtan har liksom förflyttat sig ut i ena muskeln vilket känns mer hanterbart än som innan då jag haft smärtan mer inne i kroppen. 

I morse så råkade jag ställa larmet på 22 minuter tidigare än vad som behövdes och då var ju larmet ändå satt tidigt pga Le Peloton. Men, då har jag i alla fall haft tid att vakna upp ordentligt innan det är dags att ge kaffet och köra skiten ur mig. Blir nog inte svårvaggad i kväll heller...

Under dagens Le Peloton så kommer jag att passera min riktlinje för månatlig träningsmängd. Det betyder att jag passerar 2500 tränade minuter denna månad. Resten av cyklingen denna månad blir alltså ren bonus in på träningskontot.

Dags att rulla mot samlingen här. Ha en fin torsdag så hörs vi snart igen, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar