Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-04-06

Vinst i Zwift Racing League igår!


Hej och god morgon!

Zwift Racing League startade sin tredje säsong för 21/22 igår och vi lyckades också ta hem en första seger. Riktigt jäkla bra motstånd var det, kanske på grund av att det inte är någon premier division denna säsong. Så det var många duktiga cyklister med. Vi lyckades ta en dubbel genom Olsson på utbrytning på slutet och Svensson som var snabbast i spurten bakom. 11 man i tätklungan där vi hade 4 åkare med. Hur bra som helst! Själv så sladdade jag i en andragrupp och blev sista Team SZ-åkare på en 19:e plats. Då vet man att man kör i ett bra lag. 1-2-9-11-14-19 blev vi igår vilket räckte till lagseger. 

Själv så fick jag kriga tidigt i loppet och hade inte alls dom ben jag hoppats på. Kände mig riktigt kass igår men man ska ju ha sådana dagar också. Trött och svullen i kroppen efter många dagar med distansintensitet i förra veckan och vilodag igår. Sov ett tag i soffan igår kväll också och vaknade väl 40-45 minuter innan start. 

Jag var inte pigg och på hugget helt enkelt. Bara att bryta ihop och komma igen. Nästa vecka är det lagtempo, något som historiskt har passat Team SZ väldigt bra. Nu ska vi fortsätta att kämpa på i återtåget mot premier division och vi har fått en flygande start!


Om ni vill kika på mitt lopp så får ni gärna göra det. Jag sände live på YouTube och det går att återse här: 



Annars då? Jo vi fick ju en hel del snö under måndagen, mycket försvann igår men det ligger kvar en hel del också. Förhoppningsvis så får vi några varmare dagar nu så att allt detta kan försvinna. Såg att det kanske kommer mer under torsdag kväll och natten till fredag. Men sedan får det vara nog. Jag tänkte att påsken kanske skulle vara ett bra tillfälle för lite stigcykling på fincykeln. Eller vad säger ni? 

Det är barnvecka för mig vilket betyder härliga dagar. Fick den äran att klippa sonen igår kväll och det känns kul att jag får göra det på min 15-åring. Min egen frisyr är ju inte mycket att tala om men det är kul att han har förtroende för farsgubben när det kommer till hans egna kalufs. 

Efter ett par tunga månader på börsen så stängde jag mars med en uppgång under månaden på 10,24%. Det känns skönt med lite luft under vingarna där och jag hoppas att det fortsätter i den positiva riktningen. Fortfarande minus för året dock, -3,97%. 

Säljer en Festina-klocka via Facebook Marketplace, kanske är det något som intresserar dig? Länk till annonsen: https://www.facebook.com/marketplace/item/344288290977310/

Då och då tipsar jag om cykeljobb som jag hittar i mina flöden. Här är dagens skörd:
Receptionist / ekonomiassistens Scott Sports AB: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25829969 
PR & Communications officer SHIMANO (sista ansökan idag!): https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25738238 
Projektledare för en förstudie om ledutveckling i Hemavan/Tärnaby: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25824312 
Digital marknadskommunikatör Spobik: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25656769 


Ja, detta var lite smått och gott för nu. Hoppas att du trivdes här på bloggen och att vi ses snart igen. Ha det bra, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar