Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-04-29

Bra rygg och bra ben!


Hej och god morgon på dig!

Ja, igår var det lite som natt och dag i skillnad på känsla, jämfört med förra torsdagen. Då kände jag mig inte alls stark och tänkte att jag hade en tuff tävlingssäsong som väntade. Men så igår så gick kroppen och benen lite som av sig själv. Tog en massa vind och det kändes för det mesta bra. Visst, tar man mycket vind så blir det också jobbigt. Men hipp hurra! 

På både första- och andra fartsträckan så tog jag en massa extraförningar, sådant kostar givetvis på i längden så i backen på andra fartsträckan så hade jag det jobbigt. Hamnade i en andragrupp men vi kunde få fart igen och jobba ikapp täten. 

På den tredje och längsta fartsträckan så var jag med igen och kunde ta kort under grussträckan (som ni ser ovan) men sedan satt jag kvar där på typ femte plats över krönet i bild när det sprack av där. Tänkte att det skulle gå ihop igen men det gjorde det inte. Jag behövde vara mer på hugget där. Istället fick jag ta mycket vind och bli matt till slutet. 

Kul dag på hojen och en riktigt bra känsla. 

Ryggen är i princip helt bra igen, det är fredag, vi fick lön häromdagen och idag blir det AW Party by SZR på Zwift. Så det här är väl en dag att vara nöjd och glad om något. 


Här kommer ett gäng bilder från igår:



Sista två bilderna är från hempendlingen igår. Trodde ett tag att jag inte skulle orka ta mig hem för att jag var så matt. Men så kom denna cyklist med en cross/gravel/pendlarhoj med el. Han höll 33-34 km/h uppför här och jag gick från "orkar inte" till "nu jäklar ska jag hänga med". Tänk vad lite motivation kan göra för orken. 

Så här gick rundan igår morse, två timmar innan jobbet är ju ändå riktigt bra och jag har nu passerat dom där 2500 minuterna per månad med råge. 

 
 
Om ni tyckte att detta var intressant så kan ni också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER


Ha det gott så hörs vi snart igen, hoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar