Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-04-10

Vörtbröd is here!


Hej och god morgon på dig!

Ja, där står jag och tittar ut. Funderar på vad dagen har att erbjuda och när vi ska göra vad. Min bror fyller år idag så vi ska dit under eftermiddagen. Vi ska också ta in och göra i ordning lite påskris. Jag ska träna. Det blir lite cykelvård i form av att tvätta två hojar och göra i ordning dom civila cyklarna till våren. Så vi sysselsätter oss även idag. 

Dessutom finns det lite cykel att titta på:
Världscupen i MTB (damerna 16:00 och herrarna 19:15): https://www.redbull.com/se-en/events/uci-mountain-bike-world-cup-petropolis
Dessutom kan man se Turkiet runt och Amstel Gold Race på Eurosport idag. Både damernas- och herrarnas Amstel Gold Race. 

Glädjande nyheter till alla är att det nu finns påskvört i butikerna, just dessa hittade jag på Willys i Falun. 

Snöläget just nu, lite tråkigt att behöva ha något snöläge överhuvudtaget men det är ju inget som jag kan påverka. Det är dock soligt idag och det ska bli åtta grader varmt och lite blåsigt. Så snön kommer att få några tuffa dagar nu framöver. Det är väl stor risk att det finns kvar en del snö över påsk dock. Men jag hoppas fortfarande på en snöfri påskcykling! 

Körde Three Sisters Hilly Race på Zwift igår. Vi hade en jeppe som körde 5,5 w/kg i 70 minuter och krossade allt motstånd. Jag blev avhängd på slutet av den långa backen och fick kriga mig in mot mål. 
I början av den långa klättringen. So far, so good. Men på slutet fick jag vika ner mig..

Jag sände loppet live på YouTube också, ni kan se det här om ni vill: https://youtu.be/9QP0mmc2t9Y 

Ha nu en härlig cykel-söndag så hörs vi snart igen, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar