Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-04-11

Ingen risig cykelsöndag det där inte!


Hej och god morgon på dig! 

Igår så fick min vinter-MTB och min cross en välbehövlig tvätt. Redo att skitas ner igen med andra ord. Det lär väl inte dröja länge tänker jag med tanke på att det nu är vår, snön smälter, skogen blir skitig och grusvägarna mjuka. 

Vädret var på topp igår och snötäcket tog en hel del stryk, det var också plusgrader på natten vilket brukar göra underverk. 

Andra cykelrelaterade fritidssysselsättningar jag ägnade mig åt igår var bland annat att fota förbipasserande cyklister:

Samt titta på cykling. Ni kan se repriserna på XCO-världscupen i Brasilien här: https://www.redbull.com/se-en/events/uci-mountain-bike-world-cup-petropolis Riktigt spännande lopp både i dam- och herrklassen! 

Även Amstel Gold Race bjöd på spännande racing. Arrangören meddelade först, felaktigt, att tvåan Cosnefroy vann men efter ett tag så tilldömdes Kwiatkowski segern. Tätt var det:

Jag hann med att cykla själv också. På Zwift. Körde två race och blev trea i båda, eller egentligen tvåa i det andra racet för ettan blev diskad. I det första loppet så var världsettan Duffy Jr med. Loppet gick ganska så lugnt inledningsvis men när vi gick ut på det sjunde av tio varv så satte Duffy Jr fart, en polack och jag lyckades gå med så vi blev en tättrio som fick göra upp om segern då vi höll fart på slutvarven. Jag trodde för en stund att jag hade segern men det enda jag hade var att jag hade dragit igång spurten för tidigt. Duffy Jr passerade kort före mål och då jag blev lite knäckt av det så hann även polacken förbi. 
I det andra loppet så gjorde jag ett par fruktlösa försök till utbrytningar. Kanske var det inte tillräckligt med pang i buggarna, eller så var alla andra bara lite för bra och banan var lätt. I banans backe så gick det inledningsvis hårt men sedan något lättare mot slutet igen. Bakom en puls-fuskare så spurtade jag in som tvåa i gruppen. Med i tätgruppen var också svenskarna Stefan Olofsson,  Johan Snäll och Peter Resar.
Fullt upp ett tag när det var både världscup i MTB och Amstel Gold Race samtidigt som jag körde Zwift.

Frida har för övrigt plötsligt blivit jätteduktig på att klättra. Kul och lite spännande som förälder.

Vi ordnade med påskris, målade ägg och hade oss igår också. Barnen är inte hos mig denna vecka så vi förberedde påsken igår så får vi fira den här hemma nästa måndag. 

Vi hann med lite annat också, som att montera och optimera ny tvättlina, käka vörtbröd och spela hockeyspel. Så det blev en riktigt bra dag tycker jag. 

Imorgon ska jag köra Zwift Racing League och det är lagtempo på programmet. Det är jättejobbigt. Förra tisdagen hade jag ingen vidare känsla i kroppen. För att undvika samma risighet imorgon så ska jag faktiskt cykla lite lätt idag bara för att hålla mig i rörelse. För er som vill följa oss/mig så kommer jag att sända loppet live på min YouTube-kanal. Länk till sändningen hittar ni i morgondagens blogginlägg.

Hoppas att ni får en fantastisk måndag och en bra start på denna vecka. Ha det gott så hörs vi snart igen, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar