Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-04-02

I förrgår bytte jag till sommardäck på cykeln, du kan inte ana vad som hände sedan...

Hej!

Igår så skrev jag följande meningar. Det skulle visa sig att jag hade väldigt rätt...
"För att provocera aprilvädret lite extra så bytte jag till sommardäck på cykeln igår kväll. Så nu blir det väl blixthalka och snökaos dom närmsta dagarna..."

Det började bli lite vitt på vägen mellan Tallen till Falukrossen, så jag tog en bild för att kunna visa att det hade kommit snö igen.

Ungefär i höjd med Ornäs så hände något och det blev plötsligt mycket snö. Det var nog nästan en decimeter. 

Kom ner till cirkulationsplatsen i Domnarvet och visste att det skulle vara glashalt, för det hade jag känt redan innan. Jag cyklade supersakta igenom cirkulationsplatsen men det hjälpte inte utan hjulen bara försvann under mig. Där låg jag och simmade på körbanan. Kom upp på en sekund igen, tog min cykel med vridet styre och gick åt sidan för att fixa den. Det fanns inget fäste överhuvudtaget och det var helt galet halt. Spännande... 

Morgonen i Borlänge bjöd på rejält trafikkaos. Jag stannade till hos en person som precis hade kört ner i diket för att se så att allt var ok. Lastbilar och bilar stod lite överallt och det var svårt att ta sig fram på vägarna i Borlänge igår. En intressant sak var ju att bara några kilometer utanför stadskärnan så var det i princip barmark utan det var väldigt lokalt snökaos.

Jag hade hoppats och trott att det skulle gå fort att cykla till jobbet igår men det gick inte alls som jag tänkt mig. Glad att komma fram hel till jobbet. 


När jag cyklade hem från jobbet så var vägarna fria från snö igen. Till viss del med hjälp av snöplogning men snön försvann väldigt snabbt. 

Jag kom hem lagom till att hoppa på min Neo Bike för att köra SZ AW Party by SZR. Igår bjöds det på chase race och god stämning i discord-kanalen. Min egen insats blev inte mycket att skriva hem om men det var skoj ändå. 

Fick ihop bra med träningstid och lite kvalité på det. 

Idag så skiner solen, vägarna är torra och vi ska ut och cykla. Det var dock superkallt i morse men nu närmar vi oss nollan. Så strax sticker vi. Det blir nog en fika i Torsång även denna vecka vad det verkar. 

Hur ser dina cykelplaner ut för helgen? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar