Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-04-09

Världscupen i MTB är igång och jag hade riktigt bra fredagskänsla igår!

Hej på dig! 

Lördag morgon, en till två plusgrader och snöflingorna yr utanför köksfönstret. Det har inte kommit så mycket snö sedan igår dock och jag har en förhoppning om att skogen fortfarande kan vara cykelbar på fredag. Det behöver bara övergå till snabb snösmältning väldigt snart. Nederbörden ska dock sluta snart och sedan ska vi inte få mer nederbörd enligt 10-dygnsprognosen. Nu blir det vår! 

Igår blev det en hektisk eftermiddag på jobbet. Då trivs jag som fisken i vattnet ändå, när jag får prata med kollegor samtidigt som jag ringer telefonsamtal och samtidigt mailar med telefonen och klämmer in in en radiointervju. Snabba beslut som behöver hanteras och kommuniceras där jag ändå behåller mitt lugn. 
Mvh 
Många bollar i luften

Trots, eller tack vare, detta så hann jag ändå precis hem för att köra SZ AW Party by SZR med 270 andra. Om känslan under veckan har varit dålig så var känslan tillbaka i någon slags normalläge igår. Skönt! Lyckades till slut sprinta in som femma och bästa svensk i detta stora startfält. Ett klart fall framåt. Resultat: https://zwiftpower.com/events.php?zid=2928116

I natt har jag sovit mycket, så jag har vaknat utvilad. Har hunnit med att städa köket, dammsuga större delen av huset och ätit en frukost med barnen. Ska hinna med några ärenden och en träning idag. Men det är inga stora aktiviteter. De äldre barnen ska till kompisar under dagen och kvällen. En skön helg väntar! 

Vid en av livets alla korsningar och funderar på bästa vägen framåt. Eller bara trött efter ett Zwift-race? 


Snön yr utanför fönstret här men i Brasilien så har världscupen i MTB startat med Short track igår kväll. I några dagar nu har jag matats med bilder från cyklisterna som är på plats för att tävla. Det ser så härligt ut att hänga och tävla i en sådan mäktig miljö. Short track-tävlingarna var fartfyllda och spännande, ni kan se reprisen på damernas och herrarnas lopp här: https://www.redbull.com/se-en/live/uci-mountain-bike-world-cup-2022-petropolis-xc-short-track
Tyvärr inget svenskt deltagande i Brasilien, men ni ser tävlingarna på Redbull.tv på söndag. Damernas0 sändning är 16:00 svensk tid och herrarnas sändning startar 19:15. https://www.redbull.com/se-en/events/uci-mountain-bike-world-cup-petropolis 


Ha det gott och så hoppas jag att vi hörs snart igen, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar