Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-04-24

Vårstädning, en kass rygg, soloutbrytning på Zwift och Liège-Bastogne-Liège!


Hej och god morgon på dig! 

Bild från godishyllorna igår, barnen fick köpa sig en burk godis medan jag vankade av och an. Har sådana besvär med ryggen denna helg. Kan inte stå rakt nu utan går helst framåtböjd. Irriterande och lite smärtsamt men jag tar mig fram ändå. Krattade hela gården igår trots ryggont, kanske inte är det man bör göra men det skulle ju göras någon gång. Vi plockade fram studsmattan också, städade bort vintersaker, hackade bort sista isen, plockade in fågelmatningshuset osv. Lite härlig vårstädning. 

På kvällen fick flickorna fira med kebabtallrik och godis. Jag åt tacos-rester och körde Zwift. Livet är hårt men orättvist.

Jag har blivit lite smådålig på att ta bilder om dagarna märker jag. Som idag har jag i princip bara godisbilden och en bild på två hackspettar att bjuda på. Inte fy skam det heller kanske, men jag får hitta den där inspirationen igen. 
Ser ni hackspettarna? 

Long way, skrev tysken och long way blev det. Spenderade 49 minuter i soloutbrytning och vann med 38 sekunder. Måste vara en av mina längre ensamutflykter på Zwift. Det blev riktigt bra träning av det där, precis vad jag behövde. Ryggen funkar bra för cykling också då jag hela tiden är framåtböjd. 

Från igår kan vi konstatera också att Tommy Olsson blev veteranvärldsmästare i MTB igen, stort grattis Tommy! I Kinnekulle så vann Jenny Rissveds damklassen och en dansk vann herrklassen. I Varberg så var Emil Lindgren och Emma Belforth snabbast. I Kålmårdsbiken så vann Amanda Bohlin före Jennie Stenerhag och Erik Mattelin vann före Johan Norén. 

Just nu är det väldigt molnig här, men det ska klarna upp och bli soligt under dagen. Jag har tänkt försöka cykla lite utomhus. Tänkte mig intervaller på min fin-MTB. Ryggen tillåter nog bara asfalt, men det är inte fy skam det heller. 

Annars är det ju Liège-Bastogne-Liège idag att titta på också. Både damernas- och herrarnas lopp sänds på Eurosport. Så det får bli en stund i streaming-soffan också. 

Du får ha det så gott så hörs vi snart igen. Hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar