Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-03

Vem uppfann egentligen tubeless ready till landsväg?!


Hej och god morgon på dig!

Igår var det torsdag och jag var uppe med tuppen för en runda Le Peloton. Sommarpremiär! Eller det somriga var väl att vi körde landsvägscyklar för första gången i år. Alla gjorde inte det, men nästan alla. Jag körde cross med landsvägsdäck. Mina fälgar är "tubeless ready" vilket är djävulens påfund för landsväg/cross. Kan inte finnas någon mer än cykelbranschen som tycker att det är en bra idé? Man vill ju antingen ha slang eller tubdäck. Så är det.

Det tog blod, svett och tårar. Men sedan satt däcket på fälgen!

Kände mig ganska stark och det är så himla kul att cykla så fort man kan och bli sådär jättetrött i benen. Fick äran att stumna både två och tre gånger. Första fartsträckan gick väl helt okej och jag snittade 315 watt på 6½ minut. På den andra så hade jag så bra ben att jag körde lite extra hårt, vilket gjorde att jag stumnade i en backe och fick se mig frånåkt av Jonas P. Vi samlade ihop oss bakom och körde ikapp honom ändå, snitt 321 watt i 11 minuter. Sista fartsträckan och benen började bli lite krokiga, fick täppa en lucka vilket var jobbigt, när jag så täppte en lucka för andra gången så passade Jonas P på att höja farten igen vilket var tack och god natt igen för benen. Vi samlade återigen ihop oss och kom ifatt honom (han kanske väntade lite också..). Vi blev fem som blev fyra in mot Falun. Precis på slutet så vek jag ner mig. 317 watt på 20 minuter.

Vi körde en variant av sommarrundan där vi, istället för banvallen körde Vassbo-Olsbackas grusväg. Den var väl inte svinfin men vi överlevde.

Igår kväll var Linda och jag ute på en promenad när det plötsligt började snöa/hagla och blåsa väldigt mycket. Nu på morgonen så är det vitt ute. Så mycket för sommarpremiär....

Nåväl, snart helg och det ska vara soligt och fint!

2 kommentarer:

  1. Så slipper du blodiga händer: https://www.wiggle.se/lifeline-x-tools-dackmonteringsverktyg/

    SvaraRadera
  2. Såg Zwift-streamen i efterhand. Bra kämpat!

    SvaraRadera