Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-13

Abloc Home Challenge - Bingo!

Hej och god morgon!

Påskhelgen 2020 går mot sitt slut och denna helg har vi spenderat en hel del tid med Abloc Homechallenge - easter edition! Eller cykelbingo, som man också kan kalla det. Ett kul och inspirerande initiativ som åtminstone fått oss att vara ute lite mer och njuta lite mer.

Det finns två bingobrickor, en lite lättare (General Classification) och en lite svårare (Hors Catégorie):


Så här gick det med min General Classification
Cyklat förbi en kyrka. Eller ja, hundratals(?). Vet ni hur många kyrkor det finns i Skåne eller? Helt sjukt många.

Sett en påskgul ledartröja.

Druckit påskdryck till after bike. Samt beställt take away efter passet.

Hittat en påskkyckling.

Cyklat en ny stig, eller väg, i kommunen.

Besökt ett lokalt smultronställe OCH beställt fika på favorit-caféet. Nu har jag kanske inget favoritcafé, men ändå.

Ätit hembakt fika.

Sett ett vårtecken.

Tagit selfie med kungen. Nåja...

Fotat en väg eller stig i motljus. Inga problem med det vädret vi haft i påsk..

Vårstädat cykeln.

Delat en lokal sevärdhet: Långa bryggan!

Bingo! Tänk om jag bara cyklat genom en lerpöl också... Men det har varit riktigt torrt här nere.


Så här gick et med min Hors Catégorie bingo:
Druckit kaffe under en palm, eller ja det var ju Linda som drack kaffet under en palm.

Cyklat genom en tunnel.

Hittat ett landskapsdjur, eller -blomma. Gullviva = Närkes landskapsblomma.

Besökt ett monument.

Fångat påskharen.

Sett ett lama-djur (Alpacka räknas).

 Grillat korv utomhus. Okej, det var andra som grillade korv. Men vi var där!

Cyklat 2 km kullersten. Okej, det där är gatsten men jag tror att det är okej ändå. Fick dock bara ihop en kilometer...

Så här gick det då på bingobrickan, några halva kryss där jag inte riktigt kan med gott samvete påstå att jag lyckats. Om jag hade cyklat 850 höjdmeter i en backe så hade det faktiskt kunnat bli en bingo och det hade jag kunnat göra på Zwift...


Ja, det gick ju bra det där. Bingo på General Classification och med en liten ansträngning så skulle jag ha kunnat få bingo även på Hors Catégorie. Men det viktiga här var varken att få bingo eller att vara med att tävla om priser. Vinsten i detta var att få komma ut, se något nytt, prova nya saker och att vi tillsammans letade efter våra "uppdrag". Skoj initiativ, Abloc!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar