Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-18

Igår skämdes jag


Hej och god morgon!

Zwift Classics igår med tävlingen Richmond Challenge, ett stort och sjukt starkt startfält på startlinjen. Nytt kit dagen till ära också, se bilden ovan. 32.7 km tävling väntade och det blev verkligen full fart. Mitt rekord på 5 minuter är 6.2 w/kg och igår var det 28 cyklister som hade det, eller mer. Många starka gubbar alltså...

Faktum är att jag var med i tävlingen i ungefär 9 minuter. Därefter var det ungefär bara halva startfältet kvar i täten. Jag hamnade i en grupp med några andra runt plats 75. Vi blev en hyfsad grupp ändå och jag tänkte väl att det bara var att köra igenom loppet och kanske hämta in några avhängda cyklister. Det gick bra ett tag men precis när vi skulle hämta in tre andra som släppt så fick jag en lång drop out på effekten. Det var 28 minuter in i loppet och då var ju gruppen borta. Fick sedan en lång rad drop outs efter det innan jag efter ett tag flyttade fram cykeln något så den kom närmre min dator och då gick det bättre igen. Brukar ju aldrig hända i den omfattningen även om jag fått någon enstaka sekund tidigare. Igår kunde effekten vara borta i 25-30 sekunder...

Så där satt jag i min livesändning på YouTube. Avhängd, med teknikstrul och skämdes. Underpresterade och sedan inget skoj att bjuda på i sändningen heller. Försökte desperat få till lite frågor och svar men frågorna uteblev... Hoppade fram till Samuel för att se hans målgång. Grym kille det där som förutom att passera mållinjen som fyra också blev den enskilda cyklist med mest poäng. Det var ju ändå en lagtävling där laget skulle samla poäng. Tack vare Samuel så blev vi femma i den. Johan Gren tog också poäng i ett av spurtpriserna, grym kille även det.

Jag skulle också försöka ta poäng (topp-10) i första spurtpriset. Passerade linjen som 31:a....

Nä. inte min dag igår heller. Ett par smällar mot självförtroendet dom senaste dagarna, men ska försöka att rycka upp mig igen så att jag bryter den trenden.

Om ni vill se min sändning från loppet så kan ni se den nedan:


Zwifts officiella sändning finns här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar