Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-29

Det där behövde jag och Peter Sagan är på Zwift

Hej och god morgon på er!

Har ju kört en del Zwift sedan cyklingen i Högbo. Började faktiskt på kvällen där i söndags med ett ZHR Hare & Hounds race där man startar klassvis och jagar varandra. Vi kom inte ifatt alla men det blev en jämn och rätt hård insats. I förrgår körde jag SCF MTB Challenge 2. Har haft det rätt tufft på Zwift på sistone och tagit en del stryk vilket sätter sig i både kropp och knopp. Så i förrgår tog jag inte så allvarligt på racet utan skulle ha kul och gick det inte vägen så var det strunt samma. Ingen speciell uppladdning eller någon extra pepp inför loppet. Provade att sträcka ut lite en gång men fick ingen riktig respons. När Wetterhall stack så drog han med sig Gustavsson och Ahlsson så det blev väl ungefär bästa tänkbara trio i utbrytning. Bäst för dom alltså. Jag försökte inte ens gå med när tåget gick utan nöjde mig i gruppen bakom. Vi höll ganska bra fart men ute på sista av dom fyra varven så stack Wetterhall från sin trio och vann solo. Vi hann inte riktigt ikapp tvåan och trean utan spurtade om en fjärdeplats. Jag insåg att jag tajmade min spurt helt värdelöst och struntade då i att fullfölja spurten. Hade en stackare bakom mig som drog foten ur pedalen, så jag blev 11:a i loppet.

Cyklade till- och från jobbet i förrgår också och fick på så vis ihop tre timmars träning den dagen. Körde min gamla Bianchi Cavaria-cross som stått och samlat damm i några år nu.

Igår körde jag Zwift-race för tredje dagen i rad och nu gick jag mer in för att vinna. Därför kändes det bra när min chansning på långspurt gick hem och jag, avstannanande, kunde korsa mållinjen först efter 39 kilometers tävlande:


Peter Sagan uttalade sig om internetcykling för en vecka sedan i en artikel på Cyclingnews:

Peter Sagan igår, med på en gruppcykling med sitt lag på Zwift. Det gäller ju att ställa upp för sponsorerna och cykel-communityn:
Idag är det dags för en fjärde dag med Zwift-race. Dags för Swedish Zwift Racing Cup igen och dags att kräma ur det som finns för att försöka ta en framskjuten placering. Blir väl ett sådant där stenhårt race igen med massor av cyklister anmälda. Kanske bjuder på en livestream om allt vill sig väl.

Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar