Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-26

Linda har blivit invald i Svenska cykelförbundets styrelse! +ANNAT

Foto: Henrik Öijer, grafik: Långloppscupen.

Hej och god morgon på dig!

Igår hade Svenska Cykelförbundet sitt årsmöte, på distans. Det har givetvis sina utmaningar och det räcker inte med Teams/Skype när man ska hålla ett årsmöte. Men jag tyckte att det verkade fungera bra faktiskt och den här digitaliseringen som tvingats fram av Covid-19 har många positiva effekter. Snart kanske tävlingsledarutbildningen också är digitaliserad, som jag har väntat på det...
Linda valdes in i styrelsen igår, det kom inte som någon chock för oss givetvis då man självklart stämmer av med dom kandidater man vill föra fram. Men ändå lite ovisst då det ska röstas bland dom kandidater som finns och det finns många som gör eller kan göra fantastiska saker för svensk cykel. Men nu är Linda invald och i kväll har dom sitt första konstituerande möte.

Så nu lär jag väl sluta skriva kritiskt mot SCF... Nejdå, skämt åsido. Jag är fullt medveten om att vi alla klubbanslutna är en del av svenska cykelförbundet och är det något jag inte håller med om så kan jag säga det här. Jättesmidigt format att nå ut till många på.

________

Idag ska vi till Högbo MTB Arena och äga skogarna där. Vi tar med kamera och fika, blir nog en toppendag och enligt prognosen ska det bli solsken. Eller åtminstone halvklart.

________

Igår gick det inte så bra för mig på Zwift Classics. Ber om ursäkt till alla som väntade på min livestream då den inte ville starta. Det här med tekniskt krångel börjar bli rätt tröttsamt nu. Något som däremot fungerade var USB-dongelns koppling mot min effektmätare, hade nämligen inga effekt-dropouts. Däremot krånglade annat så jag står inte med i resultatlistan på Zwiftpower, min aktivitet på Zwift kan inte visas och så vidare. Det kan man ju tycka är irriterande, men just det gjorde inte så mycket igår.
Det gick nämligen rätt så dåligt på loppet också så det kvittar om ni kan se att jag blev 89:a eller ej. Dom 24 minuter jag var med i tätklungan så snittade jag 354 watt, motsvarande 5.2 w/kg, så det var hårt. Det var faktiskt så hårt att jag flåsade från starten och hela vägen sedan. Blev så jobbigt att höra min andning så jag tog ur hörlurarna och kastade dom åt sidan efter några minuter. Telefonen med discord fick stå med högtalaren på.

Det var väldigt längesedan jag var så besviken efter en cykeltävling. Brukar kunna släppa det rätt snabbt och det brukar inte göra så mycket när det går dåligt, men igår var jag oerhört missnöjd och besviken. Idag har jag dock släppt det, så nu blickar jag framåt.

Först ut, cykling i Högbo med styrelseledamot Linda.

Kanske var det kakan Linda bakade när jag cyklade igår som gjorde att jag kunde släppa Zwift-nederlaget?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar