Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-25

Zwift Classics - Crit City Slam

Hej och god morgon!

Idag är det dags för Crit City Slam, ännu en omgång av Zwift Classics. Som alltid ett mycket starkt startfält med bland annat 6 av dom 10 bästa på Zwifts ranking där jag just nu är rankad 43:a. Hela Zwift-eliten samlad tillsammans med diverse ströproffs och Tom Pidcock.
Totalt blir 15 det varv på Downtown Dolphin och 29 kilometer. En mycket intensiv bana alltså och jag förväntar mig full fart från start till mål. Loppet är ett "vanligt" lopp där först över mållinjen vinner tävlingen och topp-15 får prispengar.

Vi har Samuel Brännlund i laget, som förutom att ha tagit över förstaplatsen i världsrankingen också gjort blogg-comeback! Laguppställningen för Team SZ ser ut som följer:
Alexander Wetterhall
Johan Wigforss
Johan Norén
Samuel Brännlund
Henrik Öijer

Startlista och all annan tävlingsinfo finns här: https://zwiftpower.com/events.php?zid=658960

För egen del så kan det bli både himmel och pannkaka när det kommer till dagsformen. Har först tränat hårt och mycket i ett antal dagar följt av en vilodag igår med lång återhämtning från torsdags morse till tävlingen i kväll. Har jag hunnit återhämta mig, kommer jag att vara pigg eller seg efter vilodagen? I kväll får vi se.

Annars är jag kanske mest nervös över om min USB-dongel kommer hålla kontakten med min cykel. Hade ju ett par korta avbrott senast jag körde men tänkte ställa datorn närmre cykeln idag och hoppas att det löser problemet. Så störande att det har fungerat bra i åratal men nu plötsligt börjat krångla.

Start 20:10 idag och jag kommer att sända live från 20:00 via min YouTube-kanal:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar