Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-12

En MTB-katt bland LVG-hermelinerna

Hej och god morgon!

Ny dag, nya möjligheter och idag ska vi ut på cykeltur igen. Får väl se om vi kan pricka i ytterligare ett par bingo-rutor på Abloc´s bingo-utmaning. Hur går det för er med bingobrickorna, blir det någon bingo?

Igår blev det inte mycket bingo för mig, då var jag istället ute på distansrunda med WE-Löddecyklisterna. Trots det lyckades jag pricka in två svåra bingo-rutor men det gällde att vara snabb med mobilen för gubbarna hade bra fart på grejerna. På Facebook stod det "Vi kör 08.30-12.30 och tempo efter gruppen. Dock bör man kunna hantera 30+ i 3-4h om det skall kännas bekvämt."
Hur svårt kan det vara att hålla 30 km/h med MTB i en landsvägsgrupp, tänkte jag.

I början var det inte mycket till vind vilket var gött och benen var bra. Lite farthöjning, lite belgisk kedja och allt gick bra. Min största oro på förhand blev också mitt största problem på slutet. Liksom vinden. Det var ändå en månad sedan jag körde distans och alla mina distanspass är ca: tre timmar långa. Dagens runda skulle vara cirka fyra timmar och när man kör MTB i dom farterna så går det liksom på hela tiden och det blir liksom få stunder till vila eller mikropauser. Både lite längre och hårdare än normalt alltså. Efter ungefär två och en halv timme så började vi få mer gynnsamma vindar vilket höjde farten i gruppen vilket inte var bra för mig med MTB. Efter två timmar och 45 minuter började jag känna av lite trötthet och det höll såklart i sig resten av passet med. Gick runt på två proteinbars och en flaska sockerfri saft..

Jag fick ett bra pass och riktigt trötta ben när jag tackade för mig och svängde av hemåt. Klockan stannade på knappa 3:51 och nästan 13 mils cykling med ett snitt på 33 km/h. Det var både Flandern-känsla och Mallorca-känsla. Flandern på dom små och fina vägarna med några kortare backar och Mallorca för det blev soligt, fint och det var massor av cyklister ute.

Det där gör jag gärna om!




Gårdagens runda:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar