Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-05

Dags för Ronde van Zwift

Hej och god morgon!

Idag är det dags för Ronde van Zwift. Vi kör i Richmond på Zwift, men det är väl för att det är där det finns en bana som mest kan efterlikna Flandern runt. Om ni vill se hur det ser ut i Flandern så var jag ju där och cyklade för några år sedan. Kika på det inlägget här om ni vill: https://oijer.blogspot.com/2016/11/cykelrundan-i-belgien-bildbomb.html

Ja, den där Zwift-tävlingen blir grej of the day för mig. Har inte gjort några speciella förberedelser än men när det närmar sig blir det nog både en Nocco och en Powergel. Det gäller ju att tagga match!

Alpecin-Fenix har skickat in 18 gubbar för att försöka få stopp på oss i Team SZ, vi får väl se om dom lyckas. Ska vara om dom själva håller en sådan ruskig fart från start att folk bara droppar av. Annars så tror jag faktiskt mycket på Zwift-cyklisterna och att kanske några av proffsen blir dom som droppar av. Det gäller nämligen att känna till spelet och banorna. Nu tror jag väl att dom fått rådgivning så att dom ska kunna försvara sig men vi får väl se.


Utöver Alpecin-Fenix så kommer några övriga proffs och också triathlon-stjärnan Lionel Sanders.

Bli inte förvånade om jag inte vinner idag, idag blir det nog en fråga om överlevnad för mig. Men jag ska göra mitt bästa och har kört bra på denna bana förut. Se spektaklet live här med start 10:45:

2 kommentarer: