Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-02

Nytt rekord, bra resultat och livestream!


Hej och god morgon!

Igår då, på Swedish Zwift Racing Cup #2 så tog jag nytt personbästa på 1 min. Höjde mig från 623 till 668 watt. En riktigt rejäl ökning. Tror i och för sig att jag har varit dålig på att just maxa en minut innan också, så det är väl därför det blev så stort rekord. Förra rekordet tog jag i en attack på ca: 40 sekunder och igår avslutades loppet med en backe på ganska precis en minut. Så där satt den. Ännu ett rekord till samlingen denna vinter. Hade en morgonvikt på 67.3 igår för alla som vill räkna på W/kg.

Loppet gick bra, jag var rankad 11:a i startfältet och blev 6:a. 7:a stod det efter målgång men ettan hade allt för höga watt för att det ska vara trovärdigt. Står som 6:a på Zwiftpower, så det kör vi på. 9 tusendelar före 7:e gubbe. Tur denna gång, var ju annars 12 tusendelar från 6:e i förra racet när jag blev 8:a då. Bättre startfält idag och ett bättre resultat. Kanonskoj!

Tog därmed också ett skutt upp på rankingen från min 78:e till en 62:a plats.

Med tanke på att det var en platt bana med en enminuts köttarbacke som avslutning så förväntade jag mig en söndagstur med övriga cyklister men det blev rätt hårt ändå. Det gick liksom lagom hårt mest hela tiden och slog aldrig riktigt av. Visst blev det sakta men säkert lugnare ju tröttare alla andra blev, men det var aldrig så att vi cyklade så sakta att vi välte. Bra gnetfart helt enkelt.

Sände loppet live igår och fick upp videon på YouTube också. Kul att så många tittade in och kollade live. In och kika här om ni vill se loppet i efterhand, eftersnacket med min son var ju uppskattat med svinmycket mjölksyra i systemet...


Denna morgon förgyller jag med Le Peloton, vi hörs väl snart igen!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar