Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-20

Cyklat ute!



Hej och god morgon på er!

Ny vecka, nya möjligheter! Tänk, sådär fint som det är på bilderna ovan hade jag det igår kväll. Tog ett enkelt litet varv runt sjön Varpan. 30 minuter av att tanka mental energi och dessutom få lite cirkulation på det där blodsystemet utan att det behövde vara tokfyllt med mjölksyra. Det var verkligen något jag behövde igår.

Helt återställd blev jag dock inte fysiskt, märkligt nog. Men med tanke på att det var 94 minuter hård Zwift-racing på morgonen så låg jag på rätt stort minut. 304 watt snittade jag och slutade 44:a i tävlingen. Starten var nästan löjlig med 390 watt i 5 minuter bara för att hänga med runt 100:e plats i det 1500 man stora startfältet. Sen kom vi till Box hill och ridån gick lite ner där kan man säga. Jag hade i alla fall svårt att öka då. Tog mig ändå igenom hela tävlingen på ett så bra vis jag kunde. 69 kilometer och 4 gånger Box hill gör att det känns i benen även idag. Men det är bara att ladda om, klockan 19 i kväll så kör jag SCF Road Challenge 2. 72 km med rejäla backar!

Jag kommer att livestreama loppet och ni kan se det här. Eftersom det blir ett långt lopp så kommer det säkert bli en del tid för frågor och svar. Så om ni vill köra en frågestund med mig eller bara titta in och heja på så gör gärna det!

1 kommentar: