Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-23

Nästan lite onödigt stumt

Hej och god morgon!

En Le Peloton-morgon med allt vad det innebär, som att vara uppe i ottan för att cykla innan jobbet. Blir bra med träningstid det här och skoj att få kötta med grisbenen en timme också. Vädret är fint men ganska kallt, cirka två grader bara. Egentligen normalt men det går snabbt att vänja sig vid 18-20 grader som vi haft dom senaste dagarna här. Kalla morgnar dock och lite svårt att klä sig för både detta och hemcykling i värmen.

Idag är tanken att kruta ur dom sista eventuella krafterna som finns kvar efter fyra dagar med bra pass. Sedan vilodag imorgon innan ett eventuellt Zwift Classics på lördag.

Efter en liten svacka så känner jag mig ändå tillbaka igen vilket är skönt. Måndagens SCF-race kände jag ju mig stark och fjärdeplatsen där i mycket bra motstånd är jag nöjd med. Likaså igår gick det väl efter omständigheterna bra. Hade två dropouts i startbacken vilket tog mig från en placering topp-10 ner till 100+ . Fick sedan kruta på rätt bra för att återansluta till täten där det gick fort och folk  som släppte luckor.

Gasa!

Eftersom startbacken blev onödigt hård så hade jag väldigt svårt i över ett varv sedan. Mycket mjölksyra blev det ju. Första gången i "backen" fick jag bara överleva och hoppas att det skulle räcka, fanns inget att öka med. Andra gången kändes det bättre.

Vi blev 20 cyklister som spurtade om segern och jag står som 10:a på Zwiftpower. Brännlund vann. Bra motstånd, många som var med så 10:a är jag nöjd med.

Nu ska jag ut och cykla, fåglarna kvittrar och det här blir en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar