Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-22

Årets varmaste dag, då passade jag på att ta ett distanspass efter jobbet


 Sjön Insjön till vänster.

 Berg.

 Tog denna bild för Mats och mig själv, att spara till senare tillfälle.

 Selfie.

En bild med ett Instagram-filter.


Hej och god morgon på dig!

Igår på mitt dagliga avstämningsmöte mellan 16-17 så sa jag att idag får vi vara lite effektiva för jag tänker ta mig ut och njuta av vädret när vi är klara. Det var ju nästan 20 grader igår och första riktigt varma dagen detta år. En försmak av sommaren helt enkelt och det vill man ju inte missa. Att spendera en arbetsdag i kontorslandskap och instängd i konferensrum är ju inget man vill på dagar som igår.

17:02 rullade jag iväg på en tretimmarsrunda. Nu blev rundan lite kortare än tre timmar men det gör inget, bara nöjd över den tid jag fick ute på hojen. Mötte massor med cyklister, nästan alla med bara ben och armar. Själv körde jag med benvärmare och armvärmare, det var ju inte dödsvarmt och jag skulle hålla på till åtta på kvällen.

Efter ett par dagar med hårda och långa race på Zwift (94 och 108 minuter tävling) så var benen ganska så styva och dom gick inte direkt av sig själva. Känslan var hela tiden att jag fick ta i och hålla kedjan sträckt hela rundan för att hålla uppe pulsen. Vet inte om jag tog i så mycket för jag körde utan effektmätare, men känslan i benen sa att jag tog i. Det var helt enkelt ganska jobbigt att framföra min cykel.

När jag nästan var hemma igen och kom till en korsning så testade jag att sträcka ut baksidan på ena benet och då fick jag nästan krampkänning så stelt benet var. Väl hemma blev därför en duschstretch för att sträcka ut grisbenen något.

Idag ska jag också köra race på Zwift. Det blir Swedish Zwift Racing Cup klockan 19 och det blir väl ett galet race igen kan jag tänka. Det blir fjärde dagen i rad med träning och imorgon ska jag köra Le Peloton igen. Min tanke och förhoppning är att gårdagens tretimmarsrunda som tog mindre än tre timmar ska ha en slags magisk effekt på mina ben. Än så länge så verkar det fungera bra och benen känns mycket bättre idag än igår. Skönt med lite cirkulation utan att ha fyllt blodet med mjölksyra för en gångs skull och dom där distanspassen behöver jag.

Gårdagens runda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar