Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-04

Ronde van Zwift - med livestream!



Hej och god morgon!

Skoj nyheter på tävlings- och Zwift-fronten. Igår fick nämligen Team SZ en inbjudan till att redan på söndag köra Ronde van Zwift med Alpecin-Fenix och Mathieu Van der Poel på startlinjen. MVDP! Jag anmälde mitt intresse till att få vara en del av laget direkt och nu har jag också blivit uttagen. Lite kort varsel gör ju inget i detta sammanhang.

Laget vi ställer upp med:
Samuel Brännlund
Johan Wigforss
Mattias Lundqvist
Henrik Öijer
Alexander Wetterhall
Johan Gren
Jon Rydholm

Reserver
Steve Nordström
Johan Wallström

Kollar man startlistan i Zwift-Companion-appen så är inte mindre än 17 proffs anmälda, gissar att listan på Zwiftpower också snart kommer att bli uppdaterad med fler namn: https://zwiftpower.com/events.php?zid=482551
Ett tips om ni ska tävla på Zwift är att ni också registrerar er på Zwiftpower.

Det kommer att bli åka av. START SÖNDAG 5/4 11:00.

Infon från Zwift:
"This an invitational race for men's Zwift community teams and the Alpecin-Fenix pro cycling team. Alpecin-Fenix is the only pro team joining and Mathieu van der Poel will be in the race.

Here is the race info:

RACE NAME: Ronde van Zwift
DATE: ‪Sunday April 5‬
START TIME: ‪10am BST‬ / ‪11am CEST‬
WORLD: Richmond
ROUTE: Cobbled Climbs
LAP DISTANCE: 9.2km
LAPS: 3
TOTAL DISTANCE: 27.6km"

Det blir alltså tre varv på en tuff bana så även om tävlingen bara är 27.6 km så blir det åka av, se karta och profil nedan:

Där blir det inte mycket till vila inte utan det blir väl att först ge kaffet från start, sedan hämta andan några sekunder utför och sedan bara nervöscykla med tröskelpuls fram till backarna där det är tänkt att spurtas gånger tre. Å sedan upprepa proceduren tre gånger... Den backen som kommer efter 5 km var målbacken i onsdags så den vet jag att den tar ungefär en minut i full kareta.

Jag kommer att sända mitt lopp live på min YouTube-kanal, tävlingen startar som sagt 11:00 och jag kommer att börja sända 10:45.  Även Zwift kommer att sända live så ni kan ha det på i bakgrunden också...

Nedan finner ni min livestream för morgondagens Ronde van Zwift:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar