Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-24

Le Peloton, avhängd och en fartdåre

Hej och god morgon!

Igår var det Le Peloton-dags och det blev ett gött gäng som rullade iväg för att köra sig trötta. Tror att vi kanske blev 22 stycken totalt? För att tänka lite extra på säkerheten i dessa tider så delade vi upp oss i två grupper på den första fartsträckan denna gång. Förstasträckan går enbart på cykelväg.

På väg mot förstasträckan.


Efter någon ansträngning så blev jag ansträngd och satt i svansen på gruppen. Inte så kaxigt kanske men det saknades pang-pang.

På andrasträckan så hade jag först problem med farten, sedan tvingades jag ta i och efter det kom en backe där jag övade på social distansering... Avhängd, helt enkelt.

Klassiskt fotoställe på sträcka tre.

Att jag saknade pangpang berodde väl på att jag hade fyra hårda dagar bakom mig med Swedish Zwift Racing Cup kvällen innan och den blev ju en syrafest bara den. Det gäller ju bara att komma ihåg att jag inte tappat formen eller blivit dålig bara för att jag inte har något untz i benen. Sååå på tredje sträckan när dom flesta börjat tappa sitt pangpang och det dessutom bjöds på grusväg så kom jag lite mer till min rätt igen. Lyckades inte gå med dom första 3-4 cyklisterna mot slutet. Det kan ha varit så att 2-3 till gled iväg också. Men sen kom jag. Klart fall framåt!

Avhängda men starka cyklister på tredjesträckan.

När vi nästan var framme och jag inte hade mer att trycka till med så vände jag om och cyklade mot jobbet i Borlänge. Övriga brukar fika på konditori Focus efteråt men jag ska ju till grannbyn för arbete...

Helstum.

På väg till jobbet blev det lite mer grusväg. Den mellan Olsbacka och Vassbo, inte helt superfin då den var ganska lös mot vad den brukar kunna vara.

Allt var egentligen tip-top igår om man bortser från att jag hade slitna grisben. Men det finns en händelse på en liten video från igår, signerad Niclas Brus. På en 40-sträcka (där även vi körde något för fort enligt min GPS-data...).

Såklart irriterande när en bilist väljer att blåsa förbi oss i uppskattningsvis 100+ km/h på en 40-sträcka precis innan en kurva med dålig sikt. Vi vet vem det är och var personen jobbar, så ni behöver inte gräva i det om ni inte hemskt gärna vill.

Här brukar vi vara ganska förskonade mot arga bilister, men det händer väl något någon gång. Senast jag var i Skåne så fick jag en dusch med spolarvätska. Man blir kanske lite härdad som cyklist.


Nåväl, om man bortser från dom där sekunderna så var det ju en toppentrevlig dag så det lägger vi bakom oss. När jag kom hem så hade Linda nästan hunnit klart med vår balkong. Jag hjälpte till med det sista så nu är det nog bara ett lager färg till och sedan är vi helt klara. Igår satt vi därför där uppe, åt kvällsmat och tittade på cyklister och annat folk som passerade huset. Supernajs!

Grisben igår och Zwift Classics imorgon, hur ska det gå?! Jag tror att det ska gå bra, normalt sett så gillar ju min kropp mycket och hård träning och jag kommer att ha 60 timmars återhämtning mellan Le Peloton och Zwift Classics. Dessutom ca: 51 timmars återhämtning från min hempendling igår. Så det ska ju gå bra. Då blir det åka av för jag är uttagen i laget..

Det var nog allt för mig idag, tack och hej. Njut av dagen så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar