Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-04-09

Var på väg mot ett toppresultat, ni kan inte ana vad som hände sedan...

Hej och god morgon!

Igår var det så dags för den tredje deltävlingen i Swedish Zwift Racing Cup där jag placerat mig som åtta och sexa i dom två första deltävlingarna och hade därmed en femteplats i totalen. Igår var det 153 tappra cyklister som skulle köra den 29 kilometer långa banan vars enda riktiga hinder var en kort och brant backe efter ungefär 7 kilometer. Visst gick det hårt i backen, men i övrigt så var det ett rätt kontrollerat lopp med bara någon enstaka fartökning. Inte mycket action att tala om alltså. Allt var upplagt för en stor spurt med cirka 40 cyklister och jag var redo.

Mattias Lundqvist som försökte sig på en långrackare till spurt på slutet, friskt vågat!

För egen del så tyckte jag att tajming och allt verkade funka hyfsat bra, kickade igång spurten och skulle bara ge allt mot målet när jag klickade ur pedalen med ca: 250 meter kvar till målet.... Det fick ju bara inte hända. Kunde klicka i snabbt och trampa dom sista metrarna mot mål också och lyckades trots allt att bli fyra. Två cyklister kom väldigt snabbt bakifrån och jag hade mer tur än skicklighet att inte dom passerade mig. En ganska snabb spurt det där vilket såklart uppskattas dom gånger man drar ur skon ur pedalen. Hade haft värre följder om jag hade klickat ur pedalen i en spurt uppför. Nu blev jag ändå fyra igår och klättrade upp till en tredjeplats i totalen, åtta av tio tävlingar ska sedan räknas så det är långt ifrån klart.

Kikar ni på klippet nedan så får ni se min spurt när jag klickar ur. Det går ju att se tävlingen i sin helhet också om man så önskar


Kollar man på Live-resultatet på Zwiftpower så verkar det ha varit 503 cyklister till start och det var en bra bit över 600 anmälda när starten skulle gå. 153 av dessa i A-klassen alltså. Skoj med så stora startfält! Trots fadäsen i spurten så var resultatet så pass bra att jag tog ett kliv framåt i Zwiftpower-rankingen och ni hittar mig just nu på en 39:e plats!

Så här såg passet ut på Zwift (verkar inte gå att dela, men väldigt snyggt): https://zwift.com/activity/523922064380024016

Så här såg passet ut på Strava:


Så här såg passet ut på Garmin Connect:

Sådär såg min spurt ut igår, halvskoj skulle man väl kunna säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar